A gödi akkumulátorgyárának újabb bővítéséről döntött a dél-koreai Samsung SDI, melynek során összesen 942 milliárd von, átszámítva körülbelül 740 millió euró összegű beruházással támogatja az elektromos autókba gyártott energiaberendezések kapacitásának növelését – számolt be róla tegnap a Reuters a vállalat képviselőjének szavaira hivatkozva. A Budapest északi határától körülbelül 15 kilométerre fekvő településen működő létesítmény, melynek a legutóbbi, 2019-ben bejelentett bővítésével járó munkálatok heves indulatokat váltottak ki a helyiekből, az egyetlen európai akkugyára a konglomerátumnak, ezen kívül Dél-Koreában, és Kínában termel cellákat elektromos meghajtású járművek számára. Habár erről nincs hivatalos információ, a dél-koreai sajtó úgy tudja, hogy a gödi gyár jelenleg 30 GWh éves gyártási kapacitással rendelkezik, ami a bővítéssel 40 GWh-ra emelkedhet. Azt azonban nem pontosította a Samsung SDI, hogy erre mikor kerül sor. A Reuters azt is írja, hogy a vállalat egy második akkumulátorgyár építését is fontolóra vette Magyarországon, ütemtervet azonban ezzel kapcsolatban sem említett. Hasonlóan más ázsiai akkugyártókhoz, a Samsung az elektromos autók iránti villámgyorsan növekvő európai keresletet szeretné kielégíteni az autógyártókhoz közeli gyárakkal. Gödön a BMW-nek, a Fordnak, és a Volkswagennek is készülnek akkucellák. Megpróbáltuk felvenni a kapcsolatot a gyárat üzemeltető Samsung SDI Magyarország Zrt-vel, hogy pontosabb információkat szerezzünk a jelenleg futó fejlesztések állapotáról, illetve a tervezett beruházásokról, de egyelőre nem érkezett válasz. Frissítés (2021. 02. 26. 18:20): Egy olvasónktól kapott fotósorozat szerint ma még a gyárterület felén el sem kezdték a munkálatokat, így könnyen lehet, hogy a most bejelentett bővítés ezen a területen fog megtörténni. A K-Projekt néven emlegetett épület már áll, de az nem egyértelmű a képek alapján, hogy ott folyik-e már a termelés vagy még mindig a belső munkálatok zajlanak. Az eredeti gyárépület mellé épült másik épületet tovább bővítik nem csak a K-Projekt felé, de az M2-es autópálya felé is. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!