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 A Hyundai Kona akkumulátor tüzek már hosszú ideje aggodalommal töltik el a villanyautós társadalmat. A gyártó az előző év végén egy visszahívás során szoftverfrissítéssel igyekezett csökkenteni a kockázatot, de miután Dél-Koreában egy szoftverfrissítésen átesett példány is kigyulladt, a helyi közlekedési minisztérium sürgetni kezdte a probléma kivizsgálását és megnyugtató megoldását. A helyi sajtó értesülései alapján mi is beszámoltunk arról, hogy a Hyundai kutatási központjában megtalálták a probléma okát, amely az LG által gyártott akkumulátor cella gyártási hibája, később arról olvashattunk, hogy Dél-Koreában nem csak a korábbi visszahívásban érintett 25.000 db Kona, hanem összesen 21.000 Ioniq és 32.854 Kona elektromos személyautó, valamint 236 busz akkumulátorát is cserélni kell. Megtalálták a Kona tüzek okát A Reuters mai híre szerint az akkumulátorcserét az egész világra kiterjesztik, viszont a gyártó hazai piacán értékesített autók közül kevesebb autóban fognak akkut cserélni. A tavalyi szoftverfrissítés világszerte kb. 77.000 tisztán elektromos Kona modellt érintett. Az akku csere ezzel szemben összesen 82.000 elektromos járműben fog megtörténni, melyek közül körülbelül 25.000 darabot Dél-Koreában adtak el. A cég hazai piacán kisebb számban Ioniq Electric és Elec City buszokban is akkumulátort fognak cserélni. FRISSÍTÉS: A Korea Herald híre szerint pontosan 75.680 db Kona, 5716 db Ioniq és 305 db Elec City busz érintett. A hazai piacon március 29-től, világszerte áprilistól indulnak az akku cserék. A visszahívásban érintett példányok akkumulátorát az LG Energy Solution gyártotta 2017 november és 2020 március között. FRISSÍTÉS (2021.02.26.): Az IoniqForum Dél-Koreai Hyundai képviseletre hivatkozó hozzászólója tovább szűkítette a visszahívásban érintett autók gyártási időszakát: Kona Electric: 2018. május 11 – 2020 március 13, Ioniq electric (kizárólag 38 kWh-s változat): 2018 május 11 – 2020. március 13, elektromos busz: 2017. november 16 – 2020 március 11. Cserélik a tűzveszélyes Hyundai akkumulátorokat Dél-Koreában A dél-koreai közlekedési minisztérium közleménye szerint az LG Energy Solution kínai gyárában előállított akkumulátorcellákban találtak hibákat. Az LG Energy Solution, az LG Chem akkumulátor gyártó részlege által kiadott nyilatkozat szerint a Hyundai nem megfelelően alkalmazta az LG ajánlásait az akkumulátor-kezelő rendszer (BMS) gyorstöltési logikájával kapcsolatban, ezért nem közvetlenül az akkumulátorcella a tűzveszély oka. A Hyundai nem kommentálta a tűzesetek okát. A probléma költségei 900 millió dollárra rúgnak, ez azonban az akku cserék mellett tartalmazza a már elvégzett szoftver frissítések költségeit is (kb. 35 millió dollár). Egyelőre nem tisztázott, hogy a költségeket az LG és a Hyundai milyen arányban fogja viselni. A Reuters elemzők információra hivatkozva arról számolt be, hogy a Hyundai közlése szerint a jövő héten megszülethet a megállapodás a költségek felosztásáról, de az elemzők szerint az egyeztetés ennél tovább is eltarthat, tekintve, hogy nem csak pénz, de a cégek jó hírnevét is befolyásolhatják az eredmények, hiszen az eddig nyilvánosságra került információk alapján úgy tűnik, hogy a két cég ellentmondásban van a tüzek okával kapcsolatosan. Fontos hangsúlyozni, hogy a tűzesetek bár nagy nyilvánosságot kaptak, ezek száma az eladott autókhoz képest kifejezetten alacsony. Világszerte már 150.000 felett jár az elektromos Kona eladások száma, amelyből a visszahívásban csak 77.000 érintett, és eddig mindössze 17 tűzeset ismert, melyek többsége Dél-Koreában következett be. Az akkumulátor csere tehát biztonsági intézkedésnek tekinthető, a Hyundai szeretné az eleve alacsony kockázatot teljesen kiküszöbölni. A Hyundai a visszahívás végrehajtásáig azt javasolja a Kona és Ioniq tulajdonosoknak, hogy az akkumulátor töltését korlátozzák a teljes kapacitás 90%-ára. Hasonló tűzesetek előfordultak korábban a General Motors által gyártott Chevrolet Bolt és Opel Ampera-e típusoknál is, ott a legújabb információk szerint akku csere nem, csak szoftverfrissítés lesz a probléma megoldása. Szoftverfrissítéssel megelőzhető a tűz az Ampera-e/Bolt esetén 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!