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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Alig két hónap telt el 2021-ből, de az idei év máris jelentős változásokat hozott a Peugeot háza táján. Az eddig a PSA Csoport részeként emlegetett autógyártó most már a Stellantis család része, a felfokozott elektrifikáció pedig számos plug-in hibridet, és tisztán elektromos modellt állított be mind a személyautó-, mind a haszongépjármű-kínálatba. Most ráadásul egy komplett arculatváltást is bejelentett a francia márka, ami új logót, és új digitális felületeket tár a látogatók szemei elé.

1850 óta egészen mostanáig összesen tízféle oroszlán óvta a Peugeot autóit, a legutóbbit 2010-ben vezette be a cég. Lecserélését a márka piaci pozíciójának felfelé mozgatása tette szükségessé, a Peugeot dizájnerei ugyanis egy korszerűbb, elegánsabb, magasabb minőséget sugárzó emblémával álmodták meg a márka új korszakának kezdetét.

A sasszeműeknek ismerős lehet a pajzs alakú keretbe illesztett oroszlánfej, merthogy az új logót a 2018-ban bemutatott e-Legend tisztán elektromos meghajtású, és bámulatosan szép koncepcióautón már láthattuk. Az a tanulmány egyébként akkora sikert aratott a rajongók körében, hogy petíció is indult a megvalósításáért, de a Peugeot azóta sem döntött úgy, hogy gyártásba viszi a sportkupét.

Brutálisan szép elektromos autót mutatott be a Peugeot

A világ egyik leghosszabb ideje működő autógyártójaként a Peugeot átélt ipari, technológiai, politikai, társadalmi, és digitális forradalmakat is, most pedig a környezeti következik – olvasható a vállalat közleményében. Az elkövetkezendő évekre megalkotott stratégia szívében a fenntartható, kibocsátásmentes mobilitásra való átállás lapul. A haszongépjármű-portfólió teljes elektromosítása még idén befejeződik, 2025-re pedig a teljes Peugeot-járműpalettának lesz elektromos meghajtású megfelelője.

Ettől az oroszlántól búcsúzunk

Az arculatváltás magával hozta az elmúlt 10 év első márkakampányát is a Peugeot számára: a The Lions of Our Times című reklámban a gyártó azokat szólítja meg, akik már nem a pénz és a hatalom után kutakodnak, hanem arra vágynak, hogy legnagyobb értéküket, az időt, minőségben tölthessék.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.