Lecserélte oroszlánját a Peugeot
Alig két hónap telt el 2021-ből, de az idei év máris jelentős változásokat hozott a Peugeot háza táján. Az eddig a PSA Csoport részeként emlegetett autógyártó most már a Stellantis család része, a felfokozott elektrifikáció pedig számos plug-in hibridet, és tisztán elektromos modellt állított be mind a személyautó-, mind a haszongépjármű-kínálatba. Most ráadásul egy komplett arculatváltást is bejelentett a francia márka, ami új logót, és új digitális felületeket tár a látogatók szemei elé.
1850 óta egészen mostanáig összesen tízféle oroszlán óvta a Peugeot autóit, a legutóbbit 2010-ben vezette be a cég. Lecserélését a márka piaci pozíciójának felfelé mozgatása tette szükségessé, a Peugeot dizájnerei ugyanis egy korszerűbb, elegánsabb, magasabb minőséget sugárzó emblémával álmodták meg a márka új korszakának kezdetét.
A sasszeműeknek ismerős lehet a pajzs alakú keretbe illesztett oroszlánfej, merthogy az új logót a 2018-ban bemutatott e-Legend tisztán elektromos meghajtású, és bámulatosan szép koncepcióautón már láthattuk. Az a tanulmány egyébként akkora sikert aratott a rajongók körében, hogy petíció is indult a megvalósításáért, de a Peugeot azóta sem döntött úgy, hogy gyártásba viszi a sportkupét.
A világ egyik leghosszabb ideje működő autógyártójaként a Peugeot átélt ipari, technológiai, politikai, társadalmi, és digitális forradalmakat is, most pedig a környezeti következik – olvasható a vállalat közleményében. Az elkövetkezendő évekre megalkotott stratégia szívében a fenntartható, kibocsátásmentes mobilitásra való átállás lapul. A haszongépjármű-portfólió teljes elektromosítása még idén befejeződik, 2025-re pedig a teljes Peugeot-járműpalettának lesz elektromos meghajtású megfelelője.

Az arculatváltás magával hozta az elmúlt 10 év első márkakampányát is a Peugeot számára: a The Lions of Our Times című reklámban a gyártó azokat szólítja meg, akik már nem a pénz és a hatalom után kutakodnak, hanem arra vágynak, hogy legnagyobb értéküket, az időt, minőségben tölthessék.