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
auto
2024. 05. 01. szerda

Mennyibe kerül a Hyundai Ioniq 5?

elektromos autó

Tegnap reggel bemutatkozott az Ioniq 5, amely a Hyundai nagyon várt 2021-es újdonsága, az első e-GMP (electric Global Modular Platform) padlólemezre épülő, azaz az alapoktól villanyautónak tervezett modellje, és egyben az Ioniq almárka első autója is. A hivatalos bemutatót követően több európai országban közzétették az autó árát, de hazánkban egyelőre nincs hivatalos ár.

Megérkezett a Hyundai Ioniq 5

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

Németországban a kisebb (58 kWh) akkumulátorral szerelt, hátsókerék-hajtású változat induló ára 41.900 euró lesz. A forgalmazás a kiválasztott piacokon egy „Project 45” névre keresztelt, jól felszerelt, nagy akkus, összkerekes változattal indul, melynek német ára 59.550 euró.

Bár a magyar forgalmi adó lényegesen magasabb, mint a német, mégis úgy gondoljuk, hogy van remény arra, hogy az alapmodell Magyarországon ne kerüljön többe 15 millió forintnál, így – az állami támogatás változatlan formában történő újraindulása esetén – a magyar taxisok kedvenc autója lehet az Ioniq 5, melynek tágas utas-, és csomagterét az utasaik is bizonyára megkedvelik majd.

A világon elsőként 2020 decemberében Ausztriában nyitották meg az autó előrendelését. Akkor február elejére ígérték a színválasztást, a hónap közepére pedig a szerződéskötést, amelyhez nyilván az árakat is ismerni kellett volna az ügyfeleknek. A néhány hetes késlekedésért cserébe az osztrák Hyundai egy apró ajándékot ígért az 1000 eurós foglalót korábban kifizető komoly érdeklődőknek.

A tegnapi bemutató után e-mailben tájékoztatták az osztrák előrendelőket, amelyből kiderült az Ioniq 5 First Edition pontos felszereltsége és ára is. Az Ausztriában az ígéretek szerint már nyáron átvehető autó a legerősebb 225 kW (306 Le) teljesítményű kétmotoros, négykerék-meghajtású változat lesz. Ez a változat a nagyobb hatótáv érdekében a bemutatón látható 20″-os helyett 19″ méretű kerekekkel érkezik. Az első vásárlók 9 külső, és kétféle belső színből választhatnak.

A hatékony fűtés érdekében hőszivattyús rendszert is tartalmaz az autó, az eleve nagyon tágas belső térérzetét panoráma napfénytető javítja, amelybe 205 W teljesítményre képes napelemet is integráltak. A gyártó ígérete szerint ezzel átlagosan napi 5,5 km extra hatótávot nyerhetünk, nyilván nyáron többet, télen kevesebbet.

Nem marad ki az osztrák csomagból a max. 3,6 kW teljesítményre alkalmas V2L képesség, azaz külső elektromos berendezéseket is üzemeltethetünk az autó hátsó ülései alatt található konnektorról, vagy – akár kikapcsolt állapotban – a Type 2 töltőnyíláshoz csatlakoztatható adapterről, és a fontos információkat a szélvédőre vetítő HUD is a csomag része.

Az autó maximális AC töltési teljesítményéről egyelőre nem találtunk információt, de a késésért adott osztrák ajándék egy 7,5 méter hosszú 3 x 32A-re méretezett Type 2 töltőkábel, ami arra utal, hogy az autó három fázisú töltést tud majd fogadni, azaz legalább 11 kW teljesítményre számítunk.

A biztonságot fokozza a LED fényszóró, melynek távolsági fénye is LED technikát alkalmaz, és a hátsó világítás, valamint a nappali menetfény is LED. A tolatókamerához első-hátsó tolatóradar is jár, parkolássegédet is kapunk, és 360 fokos kamera is segíti a környező akadályok észlelését. A felszereltség-listán elektromosan behajtható, fűthető, beállítható külső visszapillantó tükrök is szerepelnek, ami azt jelenti, hogy a bemutatón látható külső tükröket helyettesítő kamerarendszer nem lesz az osztrák First Edition csomag része. A vezetés biztonságát adaptív tempomat mellett számos asszisztens (vészfék, sávkövető és sávelhagyásra figyelmeztető, sebességhatároló, városi utcákon a kanyarodást-segítő, holttér figyelő) támogatja.

Az utasok kényelmét kétzónás légkondicionáló, komfort első ülések növelik. Ülésfűtés a hátul ülőknek is jár. A kulcs nélküli rendszer mellett Bluelink távvezérlő mobil alkalmazás is megkönnyíti az autó használatát.

Ausztriában a First Edition modell ára 57.590 euró a Misztikus Olivazöld színnel. Ha másik színt szeretnénk az 350, 650, illetve 990 euróval növeli az árat, a fekete helyett a kétféle szürke árnyalatú belső viszont nem feláras. Lízing esetén 14.400 euró kezdő befizetés mellett a havidíj 455 euró.

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.