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 Az idei évre a Mercedes-Benz példásan felgyorsította az új elektromos modellek bevezetését, az elmúlt kicsivel több mint 8 hónap alatt négy tisztán elektromos meghajtású, sorozatgyártásra készülő járművet is bemutatott a közönségnek. A héten tartott IAA 2021 rendezvényen is szép számmal vannak kiállítva villanyautók a háromágú csillagos jelvénnyel: a látogatók megtekinthetik a hétüléses EQB-t, az EQT koncepciót, a Mercedes-Maybach tanulmányt, az EQG terepjárót, az EQS luxusszedánt, az 560 kW csúcsteljesítményű AMG Mercit, valamint a Smart első SUV-ját is. De a kiállítás talán legfontosabb újdonságát nem ezek jelentik, hanem a vadonatúj EQE üzleti limuzin. A hagyományos E osztály elektromos megfelelője hűen tükrözi a kassai autókiállításon általunk is körbejárt EQS dizájnját, ám néhány dizájnelem sportosabbá teszi a látványt, és az EQE kisebb is, mint a testvére: a tengelyek közötti távolság 90 mm-rel, a teljes autó 270 mm-rel rövidebb, valamint a túlnyúlásokat is rövidebbre faragták a tervezők az új modellen. Magasságra megegyeznek, szélességre viszont az EQE a nagyobb, amely külső dimenzióit tekintve összességében nagyjából a CLS-hez hasonlítható legpontosabban. Az utastér szintén ismerős lehet az EQS-ből, hiszen ugyanaz a MBUX Hyperscreen fedi le a műszerfalat. Ennek van egy utasoldali, 12,3 colos OLED kijelzős része, amelyen az anyósülésen utazó barátunk mozizhat menet közben. Ám ha az autó kamerarendszere azt érzékeli, hogy a sofőr is a képernyőt nézi az út helyett, a rendszer azonnal elsötétíti a műsort. A legfrissebb MBUX operációs rendszer az első perctől kezdve alkalmas OTA frissítések fogadására, amellyel újabb és újabb funkciókkal bővíthető az autó tudása. A csomagtér kapacitása 430 liter, azaz lényegesen kevesebb, mint az EQS 610 literje. AZ EQE-ből több változat is készül, elsőként a 350-es jelzésű indul meg a kereskedésekbe. Ennek teljesítménye 215 kilowatt, csúcsnyomatéka 530 newtonméter, a villanymotor a hátsó tengelyt hajtja. Ezzel párhuzamosan egy másik típus is megjelenik, de annak műszaki adatait egyelőre nem árulta el a Mercedes. A későbbiekben további változatok is megjelennek, például egy 500 kW-os sportverzió. Az EQE 10 modulból álló NMC akkumulátorának kapacitása nettó 90 kWh, azaz kisebb, mint amit az EQS-ben találhatunk, annak ellenére, hogy mindketten ugyanazt az EVA2 dedikált elektromos padlólemezt használják. A hatótávolság a WLTP szabvány szerint 545 és 660 kilométer között alakul. A DC töltés teljesítménye a legújabb prémium villanyautókhoz képest viszonylag alacsonyan, 170 kW-on tetőzik, de ez is elég arra, hogy 10%-ról 80%-ra 32 perc alatt feltöltődjön az aksi. Ha valakinek csak 15 perce lenne tölteni, akkor is szerezhet akár 250 kilométerre elegendő elektromosságot. AC-n az alap 11 kW, opcionálisan pedig 22 kW kérhető, előbbivel 8 és negyed óra, utóbbival 4 és negyed óra a teljes töltéshez szükséges idő. A villanyautót két helyszínen is gyártani fogják, a globális piacra a németországi Brémában, a kínai vásárlók számára pedig Pekingben a BBAC közös vállalkozás által. This slideshow requires JavaScript. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!