A Sanghaji Autószalon látogatói találkozhatnak először a Mercedes-Benz legújabb tisztán elektromos modelljével, az EQB-vel, amelynek világpremierje idén már a negyedik a német prémium márka EQ családjának tagjai között. Januárban az EQA dobta le magáról a leplet, néhány nappal ezelőtt pedig a kínálat elképesztően aerodinamikus csúcsmodellje, az EQS kápráztatta el virtuális bemutatójának közönségét. És a lendület az EQB-vel sem ér véget, hiszen még 2021-ben megjelenik az EQE üzleti limuzin is. Az opcionálisan hétülésesként is rendelhető EQB azonban közelebb áll szívünkhöz, mint bármelyik másik villanyos Merci, ezt ugyanis a kecskeméti létesítményben gyártják majd a globális piacra, hazánk legelső sorozatgyártású villanyautójaként. A modell először Kínában jelenik meg, ott a pekingi Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC) német-kínai közös vállalkozás végzi a termelést, de még az idén láthatjuk az európai utakon is. Az EQB dizájnja a szöges ellentéte annak, amit az EQS-nél próbáltak elérni a tervezők: egyetlen, áramvonalas tetőívvel dominált puskagolyó-forma helyett egy szögletes, markáns vonalak által uralt karosszériát alkottak az EQA-n látott dizájnnyelvezet átültetésével. Légellenállási együtthatója 0,28, amihez 2,53 négyzetméteres homlokfelület társul. 4684 mm-es hosszhoz, 1834 mm-es (tükrök nélküli) szélességéhez, és 1667 mm-es magasságához 2829 mm-es tengelytávolság társul, így méretre igen hasonló a hagyományos GLB-hez. Alaphelyzetben 495, vagy 465 (hét ülés esetén) liter csomagtér jellemzi, amit 1710, vagy 1620 literig lehet bővíteni. A tágas utastér ellenére a leghátsó üléssorban ülőknek már érdemes kicsit összehúzniuk magukat, de a Mercedes elmondása szerint 1,65 méteres magasságig kényelmesen elférnek a leghátul helyet foglaló utasok is. Az EQB a kisebb testvérének technológiájával, többféle hajtáslánc-opcióval (változó teljesítménnyel és hajtáskiosztással) kerül piacra. Ezek specifikációiról egyelőre nem árult el mindent a Mercedes-Benz, de az európai piacokon 66,5 kWh-s nettó kapacitású akkumulátorra számíthatunk, amely a Daimler kamenzi (Németország) és jawori (Lengyelország) gyárában készül. Az európai típusok egyike az EQB 350 4MATIC, melynek vegyes áramfogyasztása a WLTP szabvány szerint 19,2 kWh/100 kilométer, s így akár 419 kilométeres hatótávot is tudni fog ez a típus. A csúcsmodell, amely Sanghajban bemutatkozik, 292 lóerős, és az AMG Line dizájnelemeit hordozza. A villanyautó váltóáramról akár 11 kW-tal is tölthető, egyenáramú (DC) hálózaton pedig mindössze 30 perc alatt 10%-ról 80-ra tölthetjük az aksit, ha a töltőoszlop alkalmas az autó által befogadható 100 kW-os teljesítményre. A hosszabb utazások megkönnyítésére szolgáló intelligens navigáció (Navigation with Intelligence) alapfelszereltségként jár az autóhoz, csakúgy, mint az aktív sávtartó asszisztens és az aktív fékasszisztens. Az EQB árát egyelőre nem jelentette be a Mercedes-Benz. This slideshow requires JavaScript. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!