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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

A Sanghaji Autószalon látogatói találkozhatnak először a Mercedes-Benz legújabb tisztán elektromos modelljével, az EQB-vel, amelynek világpremierje idén már a negyedik a német prémium márka EQ családjának tagjai között. Januárban az EQA dobta le magáról a leplet, néhány nappal ezelőtt pedig a kínálat elképesztően aerodinamikus csúcsmodellje, az EQS kápráztatta el virtuális bemutatójának közönségét. És a lendület az EQB-vel sem ér véget, hiszen még 2021-ben megjelenik az EQE üzleti limuzin is.

Az opcionálisan hétülésesként is rendelhető EQB azonban közelebb áll szívünkhöz, mint bármelyik másik villanyos Merci, ezt ugyanis a kecskeméti létesítményben gyártják majd a globális piacra, hazánk legelső sorozatgyártású villanyautójaként. A modell először Kínában jelenik meg, ott a pekingi Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC) német-kínai közös vállalkozás végzi a termelést, de még az idén láthatjuk az európai utakon is.

Az EQB dizájnja a szöges ellentéte annak, amit az EQS-nél próbáltak elérni a tervezők: egyetlen, áramvonalas tetőívvel dominált puskagolyó-forma helyett egy szögletes, markáns vonalak által uralt karosszériát alkottak az EQA-n látott dizájnnyelvezet átültetésével. Légellenállási együtthatója 0,28, amihez 2,53 négyzetméteres homlokfelület társul.

4684 mm-es hosszhoz, 1834 mm-es (tükrök nélküli) szélességéhez, és 1667 mm-es magasságához 2829 mm-es tengelytávolság társul, így méretre igen hasonló a hagyományos GLB-hez. Alaphelyzetben 495, vagy 465 (hét ülés esetén) liter csomagtér jellemzi, amit 1710, vagy 1620 literig lehet bővíteni. A tágas utastér ellenére a leghátsó üléssorban ülőknek már érdemes kicsit összehúzniuk magukat, de a Mercedes elmondása szerint 1,65 méteres magasságig kényelmesen elférnek a leghátul helyet foglaló utasok is.

Az EQB a kisebb testvérének technológiájával, többféle hajtáslánc-opcióval (változó teljesítménnyel és hajtáskiosztással) kerül piacra. Ezek specifikációiról egyelőre nem árult el mindent a Mercedes-Benz, de az európai piacokon 66,5 kWh-s nettó kapacitású akkumulátorra számíthatunk, amely a Daimler kamenzi (Németország) és jawori (Lengyelország) gyárában készül. Az európai típusok egyike az EQB 350 4MATIC, melynek vegyes áramfogyasztása a WLTP szabvány szerint 19,2 kWh/100 kilométer, s így akár 419 kilométeres hatótávot is tudni fog ez a típus. A csúcsmodell, amely Sanghajban bemutatkozik, 292 lóerős, és az AMG Line dizájnelemeit hordozza.

A villanyautó váltóáramról akár 11 kW-tal is tölthető, egyenáramú (DC) hálózaton pedig mindössze 30 perc alatt 10%-ról 80-ra tölthetjük az aksit, ha a töltőoszlop alkalmas az autó által befogadható 100 kW-os teljesítményre. A hosszabb utazások megkönnyítésére szolgáló intelligens navigáció (Navigation with Intelligence) alapfelszereltségként jár az autóhoz, csakúgy, mint az aktív sávtartó asszisztens és az aktív fékasszisztens.

Az EQB árát egyelőre nem jelentette be a Mercedes-Benz.

This slideshow requires JavaScript.

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.