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
auto
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

A Sanghaji Autószalon látogatói találkozhatnak először a Mercedes-Benz legújabb tisztán elektromos modelljével, az EQB-vel, amelynek világpremierje idén már a negyedik a német prémium márka EQ családjának tagjai között. Januárban az EQA dobta le magáról a leplet, néhány nappal ezelőtt pedig a kínálat elképesztően aerodinamikus csúcsmodellje, az EQS kápráztatta el virtuális bemutatójának közönségét. És a lendület az EQB-vel sem ér véget, hiszen még 2021-ben megjelenik az EQE üzleti limuzin is.

Az opcionálisan hétülésesként is rendelhető EQB azonban közelebb áll szívünkhöz, mint bármelyik másik villanyos Merci, ezt ugyanis a kecskeméti létesítményben gyártják majd a globális piacra, hazánk legelső sorozatgyártású villanyautójaként. A modell először Kínában jelenik meg, ott a pekingi Beijing Benz Automotive Co., Ltd (BBAC) német-kínai közös vállalkozás végzi a termelést, de még az idén láthatjuk az európai utakon is.

Az EQB dizájnja a szöges ellentéte annak, amit az EQS-nél próbáltak elérni a tervezők: egyetlen, áramvonalas tetőívvel dominált puskagolyó-forma helyett egy szögletes, markáns vonalak által uralt karosszériát alkottak az EQA-n látott dizájnnyelvezet átültetésével. Légellenállási együtthatója 0,28, amihez 2,53 négyzetméteres homlokfelület társul.

4684 mm-es hosszhoz, 1834 mm-es (tükrök nélküli) szélességéhez, és 1667 mm-es magasságához 2829 mm-es tengelytávolság társul, így méretre igen hasonló a hagyományos GLB-hez. Alaphelyzetben 495, vagy 465 (hét ülés esetén) liter csomagtér jellemzi, amit 1710, vagy 1620 literig lehet bővíteni. A tágas utastér ellenére a leghátsó üléssorban ülőknek már érdemes kicsit összehúzniuk magukat, de a Mercedes elmondása szerint 1,65 méteres magasságig kényelmesen elférnek a leghátul helyet foglaló utasok is.

Az EQB a kisebb testvérének technológiájával, többféle hajtáslánc-opcióval (változó teljesítménnyel és hajtáskiosztással) kerül piacra. Ezek specifikációiról egyelőre nem árult el mindent a Mercedes-Benz, de az európai piacokon 66,5 kWh-s nettó kapacitású akkumulátorra számíthatunk, amely a Daimler kamenzi (Németország) és jawori (Lengyelország) gyárában készül. Az európai típusok egyike az EQB 350 4MATIC, melynek vegyes áramfogyasztása a WLTP szabvány szerint 19,2 kWh/100 kilométer, s így akár 419 kilométeres hatótávot is tudni fog ez a típus. A csúcsmodell, amely Sanghajban bemutatkozik, 292 lóerős, és az AMG Line dizájnelemeit hordozza.

A villanyautó váltóáramról akár 11 kW-tal is tölthető, egyenáramú (DC) hálózaton pedig mindössze 30 perc alatt 10%-ról 80-ra tölthetjük az aksit, ha a töltőoszlop alkalmas az autó által befogadható 100 kW-os teljesítményre. A hosszabb utazások megkönnyítésére szolgáló intelligens navigáció (Navigation with Intelligence) alapfelszereltségként jár az autóhoz, csakúgy, mint az aktív sávtartó asszisztens és az aktív fékasszisztens.

Az EQB árát egyelőre nem jelentette be a Mercedes-Benz.

This slideshow requires JavaScript.

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.