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 Kiadta a 2022. második negyedéves adatokat a nyilvános elektromosautó-töltőkön felhasznált energiáról és a töltőoszlopok számáról a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal (MEKH). A töltések aránya egyértelműen egyre inkább eltolódik a DC töltések felé. Az AC töltőkön felhasznált energia mennyisége gyakorlatilag nem változott az utolsó három negyedévben, így a negyedévenként tapasztalható több mint 10%-os növekedés a DC töltőkön felhasznált növekvő energiamennyiségnek köszönhető. Az elfogyasztott energia mennyisége az év második negyedévében szinte hajszálpontosan együtt nőtt a tisztán elektromos autók számának növekedésével. A MEKH adatai szerint 13%-os volt felhasznált energia mennyiségének növekedése, miközben 2022. március 31. (24.795) és június 30. (28.102 db) között 3307 darabbal nőtt a villanyautók száma, amely szintén 13,3%-os növekedésnek felel meg. Az autók számának éves növekedéséhez viszonyítva azonban meglepően alacsony a fogyasztás növekedése. A villanyautók száma 2021. június 30. (15.440) és 2022. június 30. (28.102) között 82%-kal nőtt, szemben a töltőkön felhasznált energia 45%-os növekedésével. A töltőpontok számát tekintve még nagyobb elmaradás tapasztalható az autópark villamosodásához viszonyítva. A 80% feletti autószám növekedés mellett egy év alatt mindössze 24,8%-kal lett több nyilvános töltőoszlop hazánkban. 2022 első félévének végén összesen 2031 nyilvános oszlop (4094 db csatlakozóval) jutott a magyar zöld rendszámmal futó 53.033 tölthető autónak. A legnagyobb fogyasztásnövekedést Tolna megyében tapasztalták, itt háromszorosára nőtt a nyilvános töltőkön az energiafelvétel. A legkisebb értékben Győr-Moson-Sopron megyében, Budapesten, Fejér és Jász-Nagykun-Szolnok megyében nőtt a felhasznált energia. A növekedés lendületének megtorpanása ellenére még mindig Budapesten és Pest megyében használják az autósok a legtöbb áramot, az országos fogyasztás 57,6%-a itt koncentrálódik. Az 5%-os részesedést csak Győr-Moson-Sopron és Csongrád-Csanád megyék lépték túl, a többi megye 5 százalék alatti részaránnyal rendelkezett. Fontos kiemelni, hogy az otthoni és egyéb nem nyilvános töltők fogyasztása nem szerepel a MEKH beszámolójában. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!