A Hyundai Csoport tegnap bemutatta Active Air Skirt (AAS) technológiáját, amely a járművek aerodinamikai tulajdonságainak javításával képes csökkenteni a légellenállást és az energiafogyasztást, s ezáltal növelni a hatótávolságot, miközben még a stabilitásra is pozitív hatással van. https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-23-hyundai-aas-01.mp4 Az AAS nem más, mint egy aktív légterelő köpeny az autó első lökhárítójába rejtve, amely magas sebességnél aktiválódik, és a kerekeknél kialakuló turbulencia megszüntetésével járul hozzá az alacsonyabb légellenálláshoz. Felmerülhet a kérdés, hogy miért csak az abroncsok előtt ereszkedik le az AAS, ahelyett, hogy teljesen lefedné az autó elejét. Mivel az E-GMP-s modellek fenéklemeze teljesen lapos, aerodinamikai szempontból hatékonyabbnak bizonyult ez a megoldás – írja közleményében a dél-koreai autógyártó. A légterelők 80 km/h-s sebességnél bukkannak elő, és akár 200 km/h feletti tempónál is aktívak maradhatnak. A gumírozott alsó rész védi az alkatrészt a külső hatásoktól.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 A Hyundai és a Kia a Genesis GV60 elektromos autómodellen tesztelte a technológiát, és állítólag nyolc ezrelékkel sikerült csökkenteniük a légellenállási együtthatót (Cd), amely 2,8 százalékos légellenállás-csökkenést jelent. A tesztek során az AAS technológiának köszönhetően mintegy hat kilométerrel nőtt a jármű hatótávolsága. A Hyundai Csoport Dél-Koreában és az Egyesült Államokban is szabadalmaztatta az aktív szoknyát, és további teszteket követően sorozatgyártásba is viszik. A vállalat úgy véli, hogy a technológia kifejezetten olyan modelleken tud nagyobb hatást elérni, melyeken nehezebb az aerodinamikai teljesítmény javítása, például SUV-ken. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!