A Volvo Trucks bemutatta tehergépjármű-kínálatának legújabb tagját, mely a vállalat történetében először kizárólag teljesen elektromos meghajtással elérhető. A Volvo FM Low Entry névre keresztelt nehéz teherautót kifejezetten a városi környezetre optimalizálták, és olyan feladatok elvégzésére tervezték, melyek gyakori megállással és elindulással, illetve a sofőr ki- és beszállásával járnak. Ilyenek például a szemétszállítás, az áruszállítás, vagy az építkezési tevékenységek. A fejlesztés középpontjában a sofőr állt, aki egy erős, mégis könnyen manőverezhető, halk, és simán guruló jármű kormánykerekét tarthatja a kezei között.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 A vezetőfülkét lesüllyesztették és előretolták a tervezők, az alacsony lépcső és a lapos padló pedig megkönnyíti a teherautóba való be- és kiszállást – innen kapta nevét a jármű. Ezek a tervezési jellemzők ergonomikus, kényelmes és hatékony munkakörnyezetet teremtenek a vezetők számára a forgalmas városi helyeken – írja közleményében a svéd vállalat. Az FM Low Entry motorjának teljesítménye 330 kW, amely négy, együttesen 360 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. A hatótávolság 200 kilométer, töltéskor egyenáramon 250 kW, váltakozó áramon 43 kW a maximális teljesítmény. A jármű többféle méretváltozatban, 3900 és 6000 mm közötti tengelytávval, 19 és 32 tonna közötti bruttó össztömeggel, illetve két magasságban (1575 mm Sleeper, illetve 1945 mm Extended/High sleeper) lesz elérhető. A vásárlók 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, és 8X4 tengelykonfiguráció közül választhatnak. A modell európai értékesítése hamarosan, még 2024 első negyedévében megkezdődik, a sorozatgyártása pedig a következő negyedévben indul. Ezzel az új, teljesen elektromos városi teherautóval a Volvo immár összesen nyolc elektromos teherautó modellt kínál ügyfeleinek. 2019-ben a Volvo Trucks lett az első globális gyártó, amely megkezdte az elektromos nehéz teherautók sorozatgyártását, és a vállalat célja, hogy 2030-ra az új Volvo teherautók globális értékesítésének 50%-a elektromos legyen. Minden eddiginél aerodinamikusabb a Volvo Trucks új teherautója Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!