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 A Volvo Trucks bemutatta tehergépjármű-kínálatának legújabb tagját, mely a vállalat történetében először kizárólag teljesen elektromos meghajtással elérhető. A Volvo FM Low Entry névre keresztelt nehéz teherautót kifejezetten a városi környezetre optimalizálták, és olyan feladatok elvégzésére tervezték, melyek gyakori megállással és elindulással, illetve a sofőr ki- és beszállásával járnak. Ilyenek például a szemétszállítás, az áruszállítás, vagy az építkezési tevékenységek. A fejlesztés középpontjában a sofőr állt, aki egy erős, mégis könnyen manőverezhető, halk, és simán guruló jármű kormánykerekét tarthatja a kezei között. A vezetőfülkét lesüllyesztették és előretolták a tervezők, az alacsony lépcső és a lapos padló pedig megkönnyíti a teherautóba való be- és kiszállást – innen kapta nevét a jármű. Ezek a tervezési jellemzők ergonomikus, kényelmes és hatékony munkakörnyezetet teremtenek a vezetők számára a forgalmas városi helyeken – írja közleményében a svéd vállalat. Az FM Low Entry motorjának teljesítménye 330 kW, amely négy, együttesen 360 kWh kapacitású akkumulátorból nyeri az energiát. A hatótávolság 200 kilométer, töltéskor egyenáramon 250 kW, váltakozó áramon 43 kW a maximális teljesítmény. A jármű többféle méretváltozatban, 3900 és 6000 mm közötti tengelytávval, 19 és 32 tonna közötti bruttó össztömeggel, illetve két magasságban (1575 mm Sleeper, illetve 1945 mm Extended/High sleeper) lesz elérhető. A vásárlók 4X2, 6X2, 6X4, 8X2, és 8X4 tengelykonfiguráció közül választhatnak. A modell európai értékesítése hamarosan, még 2024 első negyedévében megkezdődik, a sorozatgyártása pedig a következő negyedévben indul. Ezzel az új, teljesen elektromos városi teherautóval a Volvo immár összesen nyolc elektromos teherautó modellt kínál ügyfeleinek. 2019-ben a Volvo Trucks lett az első globális gyártó, amely megkezdte az elektromos nehéz teherautók sorozatgyártását, és a vállalat célja, hogy 2030-ra az új Volvo teherautók globális értékesítésének 50%-a elektromos legyen. Minden eddiginél aerodinamikusabb a Volvo Trucks új teherautója Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!