A BMW i4-et 2021 decemberében kezdték leszállítani az első vásárlóknak, bő két és fél évvel később pedig az első ráncfelvarráson átesett példányok gyártása is megkezdődik a tisztán elektromos sportkupéból. A bajor autógyártó az idei Pekingi Autószalonon mutatta be a 4-es sorozat frissítését, amely az i4 számára apróbb külső módosításokat, valamint új hajtásváltozatot is hozott.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 A dizájnt illető legfontosabb változás a hűtőmaszkon keresendő, amely a korábbi teljesen zárt megoldásról félig zárt felületű és hálómotívummal ellátott hűtőrácsra váltott, ami a BMW szerint még magabiztosabb kiállást kölcsönöz az autónak. A hűtőrács kerete alapfelszereltségként matt króm, az opcionális extrafelszereltség részeként pedig magasfényű Black árnyalatú. Emellett a LED-technológiás első fényszórók új belső felépítést kaptak, és a helyzetjelzők, nappali menetfények és irányjelző funkciók immár függőleges pozícióban helyezkednek el. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Comfort Access funkció részeként új üdvözlőfény-animáció is került a járműbe. Az utastér sem maradt teljesen érintetlen, a BMW közleménye szerint például az átfogó digitalizáció következtében a műszerfalon található gombok és kapcsolók száma jelentősen csökkent. A szellőztetés, a légkondicionáló, illetve az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető ülés- és kormányfűtés a központi kijelzőn keresztül, hangvezérléssel és – a szellőztetés esetében – a szellőzőrostélyokon található, új vezérlőpaneleken keresztül vezérelhető. Újratervezték a kormánykereket, és új dekorbetétekkel is bővült az alapfelszereltség. A BMW i4 mostanáig három hajtásverzióban volt rendelhető, ám a BMW i4 M50 xDrive, valamint a BMW i4 eDrive40 és a BMW i4 eDrive35 típusokhoz most egy negyedik változat is csatlakozik. A BMW i4 xDrive40 összkerékhajtással, 295 kW (401 lóerő) maximális rendszerteljesítménnyel érkezik az utakra, egy feltöltéssel pedig mintegy 444-548 kilométert tud megtenni a WLTP ciklus szerint. Az elektromos BMW xDrive intelligens összkerékhajtással felszerelt újdonságot a modellcsaládban elérhető nagyobbik, azaz 83,9 kWh-s akkumulátorral szerelik, ami egyenáramon legfeljebb 205 kW-tal tölthető. Érdemes megjegyezni, hogy kisebb-nagyobb mértékben – valószínűsíthetően a karosszériát ért aerodinamikai módosítások miatt – a többi típus hatótávolsága is növekszik. Míg az M50-es csúcsváltozat esetében csupán két kilométerrel nagyobb a maximális WLTP hatótáv (522 a korábbi 520 helyett), az i4 eDrive35 alaptípus esetében 17 km a növekedés (483-ról 500-ra). Az újdonságok piaci bevezetése idén júliusban indul, az i4 xDrive40 típus vételárát egyelőre nem jelentette be a BMW. Az i4-ból próbáltuk már az eDrive 40-es típust és az izmos M változatot is, utóbbit a Teslával is összemértük, tesztjeink a linkekre kattintva olvashatók. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!