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 A tavaly 120 éves autógyártó az utóbbi hetekben azzal került be a hírekbe, hogy az ismét masszív, 1,3 milliárd dolláros villanyautós veszteség után átgondolják korábbi stratégiájukat, miszerint 2030-ra már csak villanyautót árulnak majd Európában. A már bejelentett modelleket ez viszont úgy néz ki, nem érinti, már a nyár végén érkezik az első SUV, és további három új modellt ismerhetünk meg hamarosan. Érkezik az Explorer Eredetileg tavaly nyárra vártuk, de csak egy év késéssel kezdődik meg az új, tisztán elektromos Ford Explorer gyártása Kölnben – az autó augusztus-szeptember magasságában ér a kereskedésekbe. A késés oka állítólag az volt, hogy a Ford meg akarta várni a már eggyel fejlettebb, Rev3-as akkugenerációt, így az ő autóik már ezzel érkeznek. Mint az közismert, az Explorer a Volkswagentől vásárolt MEB padlólemezre épül, és így az ID.4 unokatestvérének tekinthető, de az alapoktól felfelé minden Ford lesz – ígéri a gyártó. A beltérben természetesen azért tetten érhető a rokonság, találunk egy-két Volkswagenes kapcsolót, de a Ford magasabb minőségű anyaghasználatot és a márka arculatába illeszkedő dizájnt ígért. A héten megtartott, a vállalat idei újdonságait bemutató sajtótájékoztatón be is tudtunk ülni az Explorerbe, de fotókat belülről nem készítettünk, mert ez még előszériás modell volt, nem minden dizájnelem számított véglegesnek – erről a verzióról pedig már tavalyi fotókkal és helyszíni videóval illusztrált cikket közöltünk, íme: Lerántottuk a leplet a Ford korszakváltó autójáról Így részletekbe most nem is mennénk bele, remélhetőleg kapunk majd a nyár folyamán, vagy kora ősszel egy tesztautót és akkor alaposan kivesézzük, de az első benyomás pozitív volt, kellemes és kényelmes volt a beltér – azzal a kis csillagos megjegyzéssel, hogy sajnos itt is sok zongoralakkos felület van. Rákérdeztünk az MEB platform egyik gyenge pontjára, a lassú és kevéssé intuitív kezelői felületre, de elsőre most megnyugtató válaszokat kaptunk. Bár az alap operációs rendszer a platform része, a nagy méretű állított kijelzőn a Ford Sync Move kezelői felület fut, amely a Mach-e típusból már ismert, és kedvelt szoftver rokona, és állítólag márkaspecifikus szolgáltatásokat is nyújt majd. A márka képviselői azt is elmondták, hogy nemrég alkalmuk volt Kölnben, a gyár tesztpályáján kipróbálni az autót, és kifejezetten fordos vezetési élményt nyújtott, így úgy tűnik, a futóművet is sikerült a cég igényeire hangolniuk. A hátsó- és összkerékhajtású változatok egyébként egy hajszállal eltérő akkukapacitással érkeznek, más beszállítótól származnak a cellák, így a töltési teljesítmény is némileg eltérő lesz. Ez utóbbit egyébként a cég prezentációja ki is emelte, mint a kategória egyik legrövidebb töltési idejét, úgyhogy ezt majd mindenképpen kipróbáljuk, és bevetjük új grafikonunkat, amellyel azt mutatjuk meg, hány percet kell várakoznunk újabb 200, 250, vagy 300 kilométer megtételére. Ami jó hír a magyar vásárlóknak, hogy a nagyakkus, 602 WLTP kilométeres 18,2 millió forintos verzió mellett szeptemberben megkezdődik a kisakkus 15,9 milliós változat forgalmazása is. Még három Az Explorer rajtja mellett még három elektromos újdonságot várhatunk a márka személyautó-kínálatában a közeljövőben. Júniusban leplezik le a következő Európának szánt villanyautót, amelyről egyelőre csak azt tudjuk, hogy a korábbi hírek szerint szintén Kölnben készül majd, és egy régi patinás márkanevet vesznek elő az új típushoz. Annyit azért elárultak, hogy egy viszonylag sportos dizájnra számíthatunk. Az Explorert hamarosan követi az elektromos Puma. Jövő év elején aztán megkezdődik a román Krajovában a Puma elektromos változatának gyártása, amit feltehetőleg még az idén év végén bemutatnak a sajtónak. Erről a típusról egyelőre csak annyit tudunk, hogy lesz némi megkülönböztetés a dizájnban is a belső égésű testvérekhez képest – feltételezzük, például az első hűtőrács terén. Az elektromos Pumát nagyon várjuk, mert a kissé elhanyagolt, de a szerényebb jövedelmű piacokon nagyon fontos kisautók egyik utolsó képviselője, és legújabb benzines verziója jelenleg 8,4 milliótól kapható. A villanyos változatnál kulcskérdés lesz az árazás. Bár a Fordnál külön üzletág a kisáruszállítók világa (Ford pro), mi most a sorba idevesszük a Courier érkező tisztán elektromos változatát is. Erről egyelőre szinte semmit nem tudunk, de annyit elárultak a márkaképviseletnél, hogy ez is Krajovában, a Puma mellett készül majd, így az elektromos hajtásláncot is innen kölcsönzi. Frissítések Végül ne feledkezzünk meg pár fontosabb frissítésről sem. Már kapható a Ford Mustang Mach-e Rally kiadása, amely a megemelt futómű mellett izmosabb fékekkel, 487 lóerővel és kicsit felpaprikázott dizájnnal futott be. Ez még „csak” a GT. A vállalat közismerten közel egy évtizede Európa vezető márkája a kisáruszállító piacon, így nem meglepő, hogy a Transit elektromos változata is az első helyen van a villanyos kategóriában. Tavaly volt alkalmunk a török gyárba is benézni, ahol a Ford kisáruszállítói mellett hamarosan a Volkswagen új villany Transportere is készül majd. Ford Co Most még vonzóbb lett viszont az elektromos Transit, ugyanis a korábbi 68-as mellett hamarosan már egy nagyobb, 89 kWh-s akkupakkal is rendelhető, amivel a 300 kilométer körüli hatótáv 400 fölé nő. És plug-in hibrid vonalon is érkezik egy érdekesség, mégpedig a szintén Volkswagen rokon Connectből jön egy olyan PHEV variáns, amely 110 kilométeres WLTP hatótávot ígér tisztán elektromos használat mellett. Ez az újdonság is szeptemberre várható. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!