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 Négy forgalmas közlekedési csomópontban hozott létre elektromos töltőkkel ellátott úgynevezett e-Mobilitási pontokat Budapest Főváros Önkormányzata, ahol külön útburkolati festéssel jelölt parkolóhelyek állnak rendelkezésre a megosztott elektromos autók számára. Az Európai Unió által finanszírozott USER-CHI kutatás- fejlesztési- és innovációs projekt célja Budapest környezetbarát közlekedési stratégiájának támogatása, és az egyes közösségi közlekedési módok, valamint a megosztott közösségi közlekedés kombinációjának elősegítése. A fejlesztési helyszínek kiválasztásánál fontos szempont volt, hogy a lehető legtöbb közösségi- és megosztott közlekedési mód álljon rendelkezésre. Az e-Mobilitási pontok ezért olyan forgalmas közlekedési csomópontokban épültek ki, ahol a mikromobilitási szolgáltatások, vagyis a megosztott rollerek és a MOL Bubi kerékpárok már elérhetőek voltak. Mindezek alapján a fejlesztés helyszínei az Oktogon, a Jászai Mari tér, a Széna tér és az Etele tér lettek. Minden e-Mobilitási ponton két elektromos töltőoszlop található, amelyből az egyik beépített töltőkábellel is rendelkezik a kényelmes töltés érdekében. A töltőhelyek az INCAR applikációban találhatók meg, melyen keresztül a felhasználók visszajelzést is adhatnak a szolgáltatás további fejlesztése érdekében, illetve a villanyautók töltése is az applikáción keresztül indítható el. Az Etele téri fejlesztés különlegessége, hogy az agglomerációból vonattal érkezők számára ún. K+R, vagyis Kiss and Ride parkolóhely áll rendelkezésre, továbbá a megosztott elektromos autók számára 10 darab dedikált parkolóhely. A városi mobilitási csomópontok kialakítása 2020-ban kezdődött Budapest első mobilitási pont hálózatának létrehozásával a XI. kerületben, egy Európai Uniós kutatási és fejlesztési projekt keretében. Az alapkoncepció a megosztott mobilitási szolgáltatások és a közösségi közlekedés közötti váltás megkönnyítése volt a környezetbarát közlekedési módok előnyben részesítésével. Az EU Horizont 2020 programja keretében indított mostani USER-CHI projektben Budapest Önkormányzata hat másik európai nagyvárossal, valamint különböző kutatóközpontokkal, technológiai vállalatokkal és ipari partnerekkel működik együtt. A kutatás- fejlesztési- és innovációs projekt célja, hogy felmérje a felhasználók tapasztalatait és tesztelje a kialakított infrastruktúrát, annak érdekében, hogy a jövőben mind inkább szolgáltatás központú közlekedési megoldásokat alakíthasson ki a Főváros. A további fejlesztési lehetőségek magukban foglalják az e-taxi állomásokat, csomagautomaták, kerékpárjavító állomások, városi logisztikai csomópontok sőt, még rekreációs területek létrehozását is, amellyel a jövőben az e-Mobilitási pontok következő, magasabb szintű változatai a Mobilitási állomások koncepciója valósulhat meg. A július 31-ig tartó tesztidőszakot a tapasztalatok kiértékelése, illetve a további fejlesztési irányok meghatározása követi. A tesztidőszak után a szolgáltató határozza majd meg a töltési díjakat. Bár a fejlesztéssel elsősorban a megosztott autók használatát, a megosztott és a közösségi közlekedési eszközök közötti kapcsolatot szeretnék elősegíteni, a töltőpontok saját tulajdonú járművekkel is használhatók. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!