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 Megszületett a végleges döntés az új Twingo gyártását illetően, amelyet, egyelőre legalábbis, egyedül készít majd a francia márka. Nem változtattak a bevált helyszínen. Innen a szomszédból A Revoz, azaz a Renault szlovén üzeme fogja gyártani a vállalat új, eddigi legolcsóbb villanyautóját, a következő Twingót. A gyárat eredetileg 1955-ben alapították, a franciák pedig először 1988-ban vásárolták be magukat, mígnem 2004-ben teljesen megvették az ország egyetlen autógyárát. Az 1400 főt foglalkoztató üzemben jelenleg az ötös Clio és a hármas Twingo gyártása folyik – utóbbiból elektromos változat is készül. Renault Novo Mesto Az új Twingó viszont egy teljesen más platformra, vadonatúj fejlesztés lesz, és kifejezetten villanyautónak tervezték. A 20.000 eurós, azaz nagyjából nyolcmillió forintos tervezett árcédula eléréséhez a csoport elektromos modellekért felelős ága, az Amper új padlólemeze, az AmpR Small is szükséges, amely az új Renault 5 alapjait is adja. A vállalat szeretné a gyártáshoz szükséges időt 10 óra alá szorítani a kisautónál, és azt ígérik, a kocsi fogyasztása is rendkívül alacsony, 10 kWh/100 km lesz. Eredetileg partnert is kerestek a gyártáshoz, ám a tárgyalások megszakadtak a Volkswagennel. Végül a Renault egy kínai mérnöki iroda segítéségét kérte, hogy rekordidő, két év alatt kifejlesszék a típust. A gyártás kezdetét 2026-ra ígérik, a kapacitás pedig évi 150.000 elektromos Twingóra lesz méretezve. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!