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
auto
2024. 09. 19. csütörtök

Három amerikai gyárát is átalakítja a villanyautók miatt a Stellantis

Több mint 406 millió dollárt, átszámítva mintegy 145 milliárd forintot fordít három amerikai létesítményének átalakítására és bővítésére a Stellantis, amelyek kulcsfontosságú szerepet játszanak majd az autógyártó vállalatcsoport elektrifikációs stratégiájában a tengerentúlon.

A napokban megjelent hivatalos közlemény szerint a Michigan államban található Sterling Heights Assembly Plant (SHAP) létesítmény lesz a Stellantis legelső olyan üzeme az Egyesült Államokban, amelyben tisztán elektromos modell összeszerelése kezdődhet meg. Ez a Ram 1500 REV könnyű tehergépkocsi lesz, ami egy 235,5 millió dolláros beruházást követően mehet gyártásba az üzemben. Ezt a pickupot a 2023-as New York-i Autószalonon mutatták be, és 2024 végén fog megjelenni.

Ezt az elektromos szörnyet viszi gyártásba a Ram

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

A SHAP többenergiájú iparosítási stratégiájának részeként a Stellantis munkásai két hét tervezett leállás alatt végezték el a villanyautó-specifikus telepítéseket. A vállalatcsoport a gépek és felszerelések beszállítóival és kivitelezőivel együttműködve gondosan megtervezte és végrehajtotta egy új szállítószalag-rendszer telepítését, az új gyártási folyamatok automatizálását, valamint a munkaállomások átszerelését és átrendezését, hogy képesek legyenek ICE, BEV és hatótávnövelt modellek termelésére ugyanazon a futószalagon.

Stellantis Sterling Heights Assembly Plant

A Ram 1500 REV az új STLA Frame architektúrára épül, amelyet kifejezetten azon nagy méretű elektromos járművekhez terveztek, amelyek karosszériáját egy vadonatúj, nagy szilárdságú, könnyű, mégis merev és tartós acélvázra helyezik rá. Az elektromos haszongépjárműbe hatalmas akkumulátor kerül, az alap 168 kWh-s akkucsomaggal körülbelül 560 kilométer lesz a hatótávolsága, de a vásárlók kérhetnek 229 kilowattórás akkumulátort is, ami 800 kilométerre növeli a hatótávot.

Az SHAP mellett két másik michigani létesítménynek jut a pénzből: az egyik a Warren Truck Assembly Plant (WTAP), amely körülbelül 97,6 millió dollárt kap az elektromos Jeep Wagoneer gyártására, amely egyike annak a négy Jeep EV-nek, amelyeket a márka 2025 vége előtt világszerte piacra dob.

A másik a Dundee Engine Plant (DEP), amelyet több mint 73 millió dolláros befektetéssel az STLA Frame architektúra valamint az STLA Large padlólemez egyes komponenseinek összeszerelésére, hegesztésére, megmunkálására és tesztelésére szerelnek át. Ezen munkálatok egy része még idén, míg a többi 2026-ban elindul.

A Dare Forward 2030 stratégia részeként a Stellantis az évtized során több mint 50 milliárd eurót fektet be az elektromosításba, hogy 2030-ra Európában 100%-os, az Egyesült Államokban pedig 50%-os részesedést érjen el az elektromos autókkal az európai személyautó-eladásain belül.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.