Úgy néz ki, véget ér Carlos Tavares munkássága a Stellantisnál, és nemcsak ő, de több magas rangú vezető távozni kényszerül a cégtől. Csomagolták az üzenetet, de nem nehéz a sorok között olvasni. Nem volt sok türelem Úgy néz ki a Stellantis befektetői nem a türelmes fajtából valók.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 Carlos Tavares, a szókimondó, gyakran az iparág többi szereplőjével szembe menő 66 éves portugál születésű vezérigazgató a karrierjét még 1981-ben kezdte a Renault-nál, ahol a COO pozícióig jutott, amely a CEO alatti egyik legmagasabb poszt. Itt Carlos Ghosn ellenében alul maradt a belső csatározásokban és 2014-ben a legfőbb vetélytárs PSA csoporthoz váltott, amelynek vezérigazgatója lett. A szakember gyakorlatilag azóta is ezt a pozíciót tölti be, hiszen az ő ötlete és projektje volt a Fiat-Chrysler csoporttal végrehajtott összeolvadás, amelynek eredményeként 2021-től az újonnan alakított Stellantis vezére lett. Tavares az elmúlt években üzleti szempontból elképesztően sikeres cégcsoportot épített, a konszern első évében 14,2 milliárd, 2022-ben 16,8 milliárd, tavaly pedig 18,6 milliárd adózott nyereséget ért el a cég. Csakhogy az idei év első hat hónapjában a nyereség a felére csökkent, és hatalmas problémák vannak a profit nagy részét szállító észak-amerikai üzletággal, ahol csak gyűlnek az eladatlan autók a kereskedésekben. Ez a félév elég volt ahhoz, hogy elfogyjon a bizalom Tavaressel szemben, ugyanis az elmúlt hetek pletykái után most bejelentették, hogy a CEO szerződésének 2026-os kifutása végén nyugdíjba vonul, utódját pedig 2025 negyedik negyedévében jelentik be. A Stellantis tehát most új vezérigazgatót keres, a projektre pedig egy évet adtak maguknak. Repültek De Tavares legalább a méltóságát megőrizhette és kitölti mandátumát. Nem mindenki volt ilyen szerencsés. A Stellantis ugyanis most több magas rangú vezető távozását is bejelentette. Távozott a cégtől Uwe Hochgeschurtz, aki az európai üzletág vezetője, COO-ja volt, helyét a kishaszongépjármű terület feje, Jean-Philippe Imparato veszi át, aki megtartja eddigi beosztását is. Santo Ficili veszi át az Alfa és a Maserati vezetői posztját, távozik Davide Grasso – azt nem tudni ő marad-e a cégnél. Új CFO-t is kap a cég, kirúgták ugyanis Natalie Knightot, aki egy éve vette át a pénzügyi igazgató posztját. Távozik posztjáról Carlos Zarlenga, aki az észak-amerikai üzletág feje volt, őt Antonio Filosa váltja. Végül beolvasztják a beszállítói láncért felelős csapatot a gyártásba, ezt az osztályt Arnaud Deboeuf fogja vezetni. Stellantis: már keresik Tavares utódját? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!