PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Bemutatta első két modelljét a Volkswagen Csoport off-road járművekre specializálódott új amerikai autómárkája, a Scout Motors. A Terra névre keresztelt pickup, és a Traveler SUV várhatóan 2027 elején indulnak sorozatgyártásba, és a vállalat szerint egy teljesen új fejezetet nyithatnak a terepjárós kalandokhoz és komfortos családi utakhoz egyaránt alkalmas szabadidő-autók piacán az Egyesült Államokban. A Scout elnevezés itt Európában talán keveseknek mond bármit is, ám Amerikában egy igazi legendát takar: az International Harvester 1961 és 1980 között gyártott terepjárója viselte ezt a nevet, s ennek az ikonnak az örökségét viszi tovább a Volkswagen Csoport 2022-ben alapított leányvállalata. A Scout Motors-t egyébként eredetileg villanyautó-márkaként jelentette be a német konszern amerikai ága, ám a premieren kiderült, hogy ennél egy picit változatosabbra tervezik a hajtáslánc-portfóliót. Arról szerencsére nincs szó, hogy a villanyautók terjedésének lassulását látva a Scout inkább a hagyományos, vagy hibrid hajtás felé vette volna az irányt, ám a tisztán elektromos változatok mellett hatótávnövelt típusokat is fognak kínálni, melyekben benzinmotor tölti az akkumulátort. A vállalat elmondása szerint az EREV (Extended Range Electric Vehicle) verziók ötlete az ügyfelek töltéssel kapcsolatos aggodalmaira való válaszként született meg. Villanyautóként a modellek 560 km hatótávolságot kínálnak, benzinmotorral kiegészítve akár 800 kilométert is elmehetnek egyetlen feltöltéssel. A Scout Motors autói a NACS töltőszabvánnyal érkeznek a piacra, 800 voltos architektúrájuknak köszönhetően pedig akár 350 kW teljesítménnyel is tölthető lesz az akkumulátor. A járműveket kétirányú töltésre is felkészítik. Mintegy 1356 Nm nyomatékkal és összkerékmeghajtással a villanyautók akár 3,5 másodperc alatt is felérhetnek 60 mérföld/óra (96 km/h) sebességre álló helyzetből. A Scout Traveler és a Scout Terra egy teljesen új és szabadalmaztatott, body-to-frame platformra épül majd egy rendkívül szilárd hátsó tengellyel, amelyet úgy terveztek, hogy kiemelkedő strapabírás és ellenállóképesség jellemezze. A platform az előrejelzések szerint több mint 4,5 tonna vontatmányt bír el a Terra pickup esetében, és több mint 3,1 tonna vontatást tesz lehetővé a Traveler SUV alatt. A hasznos teher mindkét modell esetében meghaladja a 907 kilót. Ezenkívül a platform akár 35 hüvelykes gumiabroncsokat is kínál, több mint 30 centi hasmagassággal és közel 92 centi gázlómélységgel. Mindkét jármű orrában lesz első csomagtartó, az elektromos eszközök működtetését és töltését pedig 120V-os és USB-C csatlakozók teszik lehetővé. A Scout Terra platóján 240 V-os konnektor is helyet kap. A szoftveres rendszerek hálózaton keresztül is frissíthetők lesznek. A bemutatott modellek egyébként jelenleg tanulmányautók, ám a gyártásig várhatóan csak minimális mértékben változik a megjelenésük. Ebből adódik, hogy számos műszaki adat még várat magára. A Traveler SUV indulóára várhatóan 60.000 dollár alatt kezdődik majd (az elérhető kedvezmények levonása előtt), a Terra pickup egy kicsivel drágább lesz, de szintén a 60 ezres határ alá célozza a gyártó. A tervezés és fejlesztés egy michigani központban történik, a gyártásnak pedig egy újonnan épülő dél-karolinai létesítmény ad majd otthont 2027-től, ezek együttesen több mint 4000 főnek fognak megélhetést biztosítani. A Scout Motors modelljeinek értékesítése és szervizelése kereskedések nélkül, közvetlenül a gyártó által történik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!