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 Hamarosan újabb szintre lép a Stellantis, és akkumulátorfejlesztéssel foglalkozó partnere, a Factorial között 2021 óta tartó együttműködés: 2026-ban szilárdtest-akkumulátorokkal szerelt elektromos autókat küldenek a felek az utakra. A Factorial fejlesztését az STLA Large padlólemezre épített, tisztán elektromos meghajtású Dodge Charger Daytona modellbe illesztik be, ám a szilárdtestakkus villanyautók ekkor még nem lesznek megvásárolhatók, csupán demonstrációs célt fognak szolgálni, valamint lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy valós körülmények között teszteljék termékük teljesítményét. A vállalat az úgynevezett FEST (Factorial Electrolyte System Technology) szilárdtest-akkumulátorcelláit szállítja le a Stellantisnak a bemutatóflotta megépítéséhez, amely több mint 390 Wh/kg-os energiasűrűséget ígér, azaz számottevően nagyobbat, mint a jelenleg használatban lévő, körülbelül 200-300 Wh/kg-os hagyományos lítiumion-akkumulátorok. Emellett a technológia előnyei közé tartozik a magasabb teljesítmény, alacsonyabb tömeg, biztonságosabb működés, és a hosszabb távon elérhető alacsonyabb gyártási költség is. A Factorial honlapján megtalálható információk szerint a FEST valójában quasi-solid, azaz majdnem szilárd elektrolitot tartalmaz, ami ötvözi a teljesen szilárdtest-akkumulátorok fentebb felsorolt előnyeit a hagyományos lítiumion-akkumulátorok gyárthatóságával. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a technológia akár a meglévő Li-ion akkucellagyárak gyártósorain is termelhető, ezáltal alacsonyabb kezdőtőke beruházásával is elindulhat a gyártás. A FEST cellákkal az elektromos autók hatótávolsága meghaladhatja a 960 kilométert is a cég várakozásai szerint. A Factorial egyébként egy ígéretes szereplő a szilárdtest-akkumulátorok területén, ugyanis amellett, hogy a Stellantis egy 75 millió dolláros befektetéssel szavazott bizalmat neki, a cég partnerei között találjuk a Mercedes-Benzt és a Hyundai Csoportot is. 80 százalékos hatótáv-növekedést hozhat a Mercedes és partnerének szilárdtest-akkumulátora Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!