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 A KIA EV6 megújult, nagyobb akkus, gyorsabban tölthető változatát is kipróbáltuk a múlt héten Portugáliában az EV3 mellett. Csendesebb és okosabb is lett. Az aktuális kisebb akkus EV6 58 kWh kapacitású akkuját 63 kWh-sra cserélték, a nagyobb, azaz 77 kWh-s akkumulátor helyére pedig a fejlődésnek köszönhetően egy 84 kWh kapacitású pakk került a megújult EV6 padlólemezében. A kis akkus változatnál a hatótáv növekedése és az akku bővülése egyaránt 8,6% (394 km-ről 428 km-re), a nagy akkusnál azonban a továbbfejlesztett regeneratív fékezésnek köszönhetően a WLTP hatótáv több mint 10%-kal nőtt 582 km-re, miközben az akku csak 8,5%-kal lett nagyobb. A töltési teljesítmény épp annyit gyorsult, hogy a nagyobb kapacitás ellenére a 10-80% tartomány töltési ideje változatlanul 18 perc, így egységnyi idő alatt nagyobb hatótávot tölthetünk vissza az autóba. A töltés csúcsteljesítménye 239 kW-ról 258 kW-ra nőtt, a fenti ábrán a világoskékkel jelölt területek a töltési görbe különbségeit emelik ki. Ahogy egy ráncfelvarrásnál szinte elengedhetetlen, új, az aktuális márka-arculatba jobban illeszkedő első és hátsó világítótesteket kapott az autó. Magasabb felszereltségi szinten a két első fényszórót korunk divatjának megfelelően LED fénycsík köti össze. A külső további változásai az új keréktárcsák. A beltérben új kárpit különbözteti meg elődjétől az új változatot, ami azonban környezetvédelmi szempontból sokkal fontosabb, mégis kevésbé feltűnő, hogy egyre növelik az újrahasznosított (mű)anyagok arányát. A kormánykerék nem csak esztétikailag fejlődött: már érintésérzékeny a felülete, így a járművezető jelenlétének érzékeléséhez nem szükséges kormányozdulat, elég megérinteni a kormányt. Az infotainment rendszer OTA frissítési lehetőséggel, vezeték nélküli Apple Carplay és Android Auto funkcióval bővült, a vezeték nélküli mobiltelefon-töltő immár 15 W maximális teljesítményre képes. A belső komfortot nagymértékben növeli, hogy 1 dB-lel sikerült csökkenteni a belső zajszintet, amihez a jobb hangszigetelés és a csendesebb motor egyaránt hozzájárul. Ez utóbbi tulajdonság volt az, amit a kb. 250 kilométeres, javarészt autópályás próbaúton a saját fülünkkel is megtapasztalhattunk és valóban csendes az autó még autópálya tempónál is. A töltési teszt Ionity töltőn sajnos nem fért bele az időnkbe, így a fenti töltési görbét majd később validáljuk, amikor Magyarországon hosszabb tesztre is megkapjuk az autót. Ahogy a szintén a múlt héten tesztelt EV3, úgy a megújult EV6 navigációs rendszere is leveszi a vállunkról a töltéstervezés nyűgjeit. Nazaré településen Miskolcot célként beütve kis gondolkodás után jelezte, hogy erre az útra nem elegendő az akku töltöttsége, és megkérdezte, szeretném-e, ha betervezné a töltőket. A 3500 kilométeres útra az első öt töltési pontot tervezte be, ami véleményem szerint bőségesen elegendő is, hiszen az addig megtett mintegy 1000 km során minden valószínűség szerint változnak annyit a körülmények, hogy a 6. töltésre már jó eséllyel nem ott és nem akkor kerül majd sor, ahogy azt induláskor az autó jósolta volna. Annál is inkább, mert rövidebb utakon azt tapasztaltuk, hogy az autó nagyon pesszimistán jósolja meg az akkumulátor érkezéskor várható töltöttségi szintjét. A teszt során a szállásunktól 79%-ra töltött akkuval a kb. 150 kilométerre lévő Nazaréba indultunk. Az autó úgy tippelte, hogy 35%-os töltöttséggel fogunk megérkezni, a valóság 46% lett, pedig az autópályán végig a megengedett sebességgel haladtunk. Mondhatjuk, hogy inkább ebbe az irányba tévedjen, mint útközben lemerüljünk, azonban ha 20% körüli ráhagyással jósol, akkor az útközbeni töltőkhöz feleslegesen magas töltöttségi szinttel érkezve nem feltétlenül fogunk a lehető leggyorsabban haladni. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L3ZpbGxhbnlhdG9zb2todS1ub3YtMTMwMHg2MDAtMy12ZXIyLWF1dG9tb2Rvc2l0b3R0LTIwMjQtMTEtMDguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNS92aWxsYW55YXRvc29raHUtbm92LTEzMDB4NjAwLTMtdmVyMi1hdXRvbW9kb3NpdG90dC0yMDI0LTExLTA4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!