Jelenleg egyik nagy japán autógyártó sem tartozik a villanyautózás élvonalába, de a kínai piac rendkívül fontos nekik (is), ezért oda már a Nissan és a Toyota is külön elektromos szériával készül – Kínában és Kínának fejlesztve.
Most mindkét óriáscég meglepő lépésre szánta el magát: nem a ma divatos SUV-t, hanem egy-egy nagy villanyszedánt mutattak be.
Nissan N7
Az N7-et eredetileg Epoch tanulmányautóként mutatták be 2024 áprilisában a pekingi autókiállításon, a 4,9 méteres szedán pedig már 2025 első felében a szalonokba kerülhet.
A gyors fejlesztési ciklus valószínűleg annak is köszönhető, hogy a kínai piacra szánt autót a Dongfeng-Nissan, az ismert kínai gyártó és a japán cég vegyesvállalata készíti majd, és állítólag műszakilag a már gyártásban lévő Dongfeng eπ 007 rokona lesz.
Az N7 most hivatalosan a Guangzhou nemzetközi autókiállításon mutatkozott be és a cég sajtóközleménye szerint ez az első Nissan modell a vegyesvállalat új moduláris architektúráján.
A közel ötméteres hosszhoz 1,48 méteres magasság és 1,9 méteres szélesség tartozik. A fedélzeti rendszert a Qualcomm Snapdragon 8295P processzort hajtja, így a gördülékenységre és időtállóságra valószínűleg nem lehet majd panasz.
A vezetéstámogató rendszert az egyik helyi cég, a Momenta szállítja.
Toyota bz7
Míg nálunk csak a bZ4X ismert és aratott mérsékelt sikert, Kínában már egy ideje kapható a BYD Blade akkukkal szerelt bZ3 szedán is és állítólag érkezik egy bZ3C verzió is belőle.
Ezeket a modelleket ott a GAC Toyota vegyesvállalat gyártja a helyi piacra, de az FAW-val is együttműködnek a japánok.
Az új, most bemutatott bZ7 szedán is ebből a kooperációból születik, állítólag a GAC Csoport fejlesztette Project 630D néven, 218 millió dolláros költségvetésből.
Az Auto in China információi szerint egyébként a bZ7 is BYD akkut kap majd, de a modell egyelőre még csak tanulmányautó, bár állítólag a végleges változat már 2025 nyarán a kereskedésekbe kerülhet.