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 Ma délelőtt a francia DS Automobiles leleplezte legújabb elektromos meghajtású autóját, amely prémium minőségével, elegáns megjelenésével, és kiemelkedő hatótávolságával a márka zászlóshajójaként csatlakozik a portfólióhoz. Az N°8 ráadásul egy új korszakot is nyit a DS történetében, ugyanis ez az első modell az európai kínálatában, amely kizárólag tisztán elektromos változatban fog készülni. Az autó nevét olvasva már egyből húzhatjuk is fel a szemöldökünket, de nem történt elírás, a DS új elnevezési filozófiát vezet be: az „N°” a számok francia írásmódjára utal, és a cég sajtóközleménye szerint az eleganciát és az időtlenséget testesíti meg. Búcsúzunk tehát a korábbi DS + szám koncepciótól (DS 3, DS 7, stb.) és hozzá kell szoknunk az N betűből és kis karikából álló típusjelzéshez, merthogy a DS Automobiles jövőbeli modellpalettája ezt az új elnevezési koncepciót fogja követni. Ne lepődjünk viszont meg azon, ha külföldi portálokon No 8, vagy N08 néven látjuk majd a villanyautót felbukkanni. Az N°8 a négy évvel ezelőtt bemutatott Aero Sport Lounge tanulmány alapján készült el, és a hasonlóság első ránézésre is szembeötlő. A tervezők az aerodinamikai hatékonyságra helyezték a hangsúlyt, így talán még a 2020-as koncepciónál is sikerült áramvonalasabb formát kifaragniuk, ez pedig egy 0,24-es légellenállási együtthatót (Cw) eredményezett. Az autó 4,82 méter hosszú, 1,90 méter széles, magassága pedig mindössze 1,58 méter. Csomagtartójában akár 620 liter csomag is elfér a kalaptartó alatt. A tér 1,16 méteres mélysége azt jelenti, hogy hosszú tárgyakat is be lehet pakolni anélkül, hogy a hátsó ülések háttámláit le kellene hajtani. Az autó orrán egy úgynevezett DS Luminascreen megvilágított hűtőrács található, hátul pedig – elsőként a DS kínálatában – függőlegesen elhelyezett fényszórók jelennek meg. A jármű különleges megjelenését hangsúlyozza a kéttónusú fényezés is. Tekintélyes, 2,90 m-es tengelytávjával és 15,5 cm-es hasmagasságával a DS N°8 optimalizálja a légáramlást, és kivételes, akár 750 km-es hatótávolságot kínál. Az elülső motoros süllyesztett kilincsek a karosszéria színére fényezettek, míg a hátsó kilincsek az ajtóoszlopokba vannak integrálva. Ezt az „aero-hatékonyságot” olyan technológiai elemek egészítik ki, mint a szabályozott légbeömlő nyílások, az első lökhárítóba integrált mozgatható szárnyak. Zárt állapotban ezek a hagyományos légbeömlőkhöz képest 95%-os aerodinamikai nyereséget biztosítanak (+18 km WLTP / +22 km autópályán), és további 40%-ot a konkurens rendszerekhez képest – magyarázza a DS. Az utastérben a nagyméretű, 16 hüvelykes és testre szabható képernyő hozzáférést biztosít a DS Iris System 2.0 hangfelismeréssel is vezérelhető funkcióihoz. A műszerfalba integrált érintőfelület úgy működik, mint egy okostelefon, zökkenőmentesen és gyorsan reagál a parancsokra. Az ajtók kinyitásakor a DS logó jelenik meg a 10,25 hüvelykes műszeregység közepén. A DS N°8 szitanyomású panoráma üvegtetővel szerelhető fel, amely maximalizálja a fejtér nagyságát és megőrzi az aerodinamikát, miközben világos belső légkört biztosít az utasoknak. A DS N°8 a Stellantis csoport STLA Medium platformján alapul. Ezt hosszában és szélességében is úgy optimalizálták, hogy akár 97,2 kWh nettó kapacitású akkumulátor is elhelyezhető legyen benne. A jármű új első és hátsó felfüggesztést, az elektromos technológiához igazított fékrendszert és a márka DNS-éhez illeszkedő futómű-beállításokat kap. A DS N°8 háromféle teljesítményszinttel lesz elérhető: 230 lóerő (260 LE csúcsteljesítmény), 245 lóerő (280 LE csúcsteljesítmény), és 350 lóerő (375 LE csúcsteljesítmény), utóbbit összkerékhajtással szerelik fel. Akkumulátorból kétféle kapacitást használ a DS: a legkisebb teljesítményű, FWD modell nettó 74 kWh-val kerül piacra, míg a FWD High Range és AWD Long Range típusok 97,2 kWh energia tárolására lesznek képesek. Mindkét esetben NMC (nikkel-mangán-kobalt) kémiáról beszélünk. A legnagyobb hatótávot a FWD High Range tudhatja magáénak, ez akár 750 km-t is képes lesz megtenni 12,9 kWh/100 km fogyasztás mellett a WLTP szabvány szerint, és még állandó 120 km/h sebesség mellett, autópályán is több mint 500 km a hivatalos hatótávja. A kis akkus típus 572 km hatótávot kínál, míg a nagy akkus AWD verzió 686 km-rel büszkélkedhet. A 20% és 55% közötti töltöttségi szint esetén állandó 160 kW maximális töltési teljesítménynek és az akkumulátor előkondicionáló berendezésnek köszönhetően DC hálózaton 27 perc alatt 20%-ról 80%-ra tölthető az autó, ami mindössze 10 perc alatt 200 km plusz hatótáv elérését jelenti – írja közleményében a DS. A gyártó által feltüntetett adatok szerint egyébként akár a 200 kW-ot is elérheti a töltés teljesítménye egy 20-80% közötti töltés esetén. Váltakozó áramú fedélzeti töltőjével kezdetben 11 kW-ot kínál a modell, később 22 kW-os opció is elérhető lesz. Emellett az autót V2L (Vehicle to load) funkcióval is felszerelték. A modell 2025 elejétől lesz rendelhető, forgalmazásának kezdete az év közepén várható, a vételár egyelőre nem ismert. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!