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 Nyolc százalékkal, 763.389 darabra nőttek tavaly a Volvo Cars globális eladásai 2024-ben, de ami számunkra ennél is lényegesebb, 54 százalékkal több villanyautót adtak el. Működik a stratégia. Sok kicsi autó sokra megy A Volvo tavalyi sikerében valószínűleg kulcsszerepe volt az EX30 sikerének, amely az eddigi legkisebb és legolcsóbb elektromos modelljük. A típus a Cleantechnica listája szerint november végén már a harmadik legnépszerűbb villanyautó volt Európában, több mint 70 ezer eladott példánnyal. Az autógyártó nemrég bejelentette, hogy kicsit visszavesz agresszív elektrifikációs céljaiból és 2030-ra 90-100 százalék közötti konnektoros arányt jósol magának. 2024 2023 Változás Tisztán elektromos 175 194 113 419 54% Plug-in hibrid 177 593 152 561 16% Mild hibrid 410 602 442 736 -7% Összesen 763 389 708 716 8% A fenti grafikon viszont azt mutatja, hogy így is elég jól állnak az átállással. Tavaly már az eladások 23-23 százaléka tisztán elektromos, illetve plug-in hibrid autó volt. A regionális bontás tekintetében még szembetűnőbb a változás Európában, ahol 76 százalékkal több villanyautó fogyott, mint 2023-ban. Nálunk már kisebbségben voltak a hagyományos modellek, amelyek az eladások egyharmadát tették csak ki. A kínai 33 százalékos növekedés sem néz ki rosszul papíron, de alig 4300 darabbal mikroszkopikus szereplő a márka az ország piacán. Persze ez lehet a Geely stratégiai döntése is, hogy ne generáljanak versenyt a konszern hazai prémium márkáinak. Az amerikai számok már kevésbé üdvözítőek, az eleve nem túl robusztus elektromos eladások közel 60 százalékkal, 5600-ra estek. Ebben minden bizonnyal része van annak, hogy az importált villanyautók nem voltak jogosultak az állami támogatásra, így például az EX30 bemutatója ott el is maradt. A helyi elektromos gyártás megkezdése segíthet majd a márkának. Négy százalékkal csökkentek a BMW eladásai 2024-ben Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!