A Northvolt európai akkugyártó csődje több nagy céget is arra kényszerít, hogy milliárd eurós veszteséget írjanak le a vállalatban lévő részesedésük után. Ennél is nagyobb gond lehetne azonban, ha akkucellák nélkül maradnának. Van megoldás Az egyik vállalat, amely a Northvolt akkucelláira támaszkodott, a Volkswagen teherautós üzletágához tartozó Scania volt, amelynek a partnerrel közös akkugyárában mi is jártunk 2023 őszén. (A Volkswagen egyébként is a Northvolt egyik befektetője volt). Megmutatjuk a Scania frissen átadott új akkugyárát A legfrissebb hírek szerint a megoldás az lesz, hogy a csődvédelem alatt álló akkugyártó eladja az ipari energiatárolókkal foglalkozó, 2019-ben alapított Northvolt Systems Industrial üzletágát a Scaniának. A vételárról egyik fél sem kívánt nyilatkozni az Automobilwochénak, de a kamiongyártó már tavaly év végén 100 millió eurós kölcsönt adott a partnernek. A Scania az akkugyártást a motorgyártó divíziójába kívánja integrálni – feltételezzük, hogy ennek lesz része az általunk is bemutatott svéd akkugyár. A Scania és a Northvolt közös fejlesztésű akkucellája. Amennyiben az üzlet nem köttetne meg, valószínűleg még többe kerülne a Scaniának, hogy a már berendelt elektromos kamionokat kellene visszamondani akkuhiány miatt – írja a német lap. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!