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 Úgy néz ki, nem sokkal élte túl alapítójának bukását a Nikola amerikai kamiongyártó, amelyet a korábbi botrányok igencsak megtépáztak. Most a Fiskerhez hasonlóan ők is csődvédelmet kértek. Vége A Nikola kamiongyártó elektromos és hidrogénes kamionjaival akarta megváltoztatni a teherszállítás iparát, ám mint kiderült, az ígéretek mögött kamu bemutatók, működésképtelen járművek és egy most már hivatalosan is elítélt csaló állt Trevor Milton személyében. Letöltendőt kapott Trevor Milton, a Nikola volt vezére Milton 2023 decemberében letöltendő szabadságvesztést kapott, de akkor még úgy tűnt, hogy a menedzsment megpróbálja megmenteni a cég maradékát. Vezérigazgatóvá lép elő az egykori Opel-vezér Leszállítottak néhány tucat hidrogénes és elektromos kamiont néhány ügyfélnek, az elektromos programban pedig sokáig az Iveco volt a fő partner. Mostanra azonban kiderült, hogy a cég nem tudta leküzdeni a botrányok okozta bizalomvesztést és a termékeit sem tudta költséghatékonyan gyártani, így kénytelenek voltak csődöt jelenteni. A Nikola egykor 29 milliárd dollárt ért, de a csődvédelem előtti utolsó kereskedési napon már csak 100 milliót adtak volna a részvények összességéért. Félszáz villanykamiont gyártott idén a Nikola A vállalat most elkezdte vagyontárgyainak értékesítését, hogy kifizesse hitelezőit, mielőtt végleg felszámolják. Túl sok jóra azonban nem számíthatnak a károsultak, mivel a hivatalos papírokon a cég 0,5-1 milliárd dollár közé teszi értékeit, a tartozásoknál viszont az 1 és 10 milliárd közötti kategóriát jelölték meg. Elismerték: tényleg átvert mindenkit a Nikola Március végéig tudják még támogatni a már leszállított kamionokat, és idáig tervezik a hidrogéntöltőik üzemeltetését is – írja a Reuters. Nikola: az évtized átverése? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!