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 Úgy néz ki, nem sokkal élte túl alapítójának bukását a Nikola amerikai kamiongyártó, amelyet a korábbi botrányok igencsak megtépáztak. Most a Fiskerhez hasonlóan ők is csődvédelmet kértek. Vége A Nikola kamiongyártó elektromos és hidrogénes kamionjaival akarta megváltoztatni a teherszállítás iparát, ám mint kiderült, az ígéretek mögött kamu bemutatók, működésképtelen járművek és egy most már hivatalosan is elítélt csaló állt Trevor Milton személyében. Letöltendőt kapott Trevor Milton, a Nikola volt vezére Milton 2023 decemberében letöltendő szabadságvesztést kapott, de akkor még úgy tűnt, hogy a menedzsment megpróbálja megmenteni a cég maradékát. Vezérigazgatóvá lép elő az egykori Opel-vezér Leszállítottak néhány tucat hidrogénes és elektromos kamiont néhány ügyfélnek, az elektromos programban pedig sokáig az Iveco volt a fő partner. Mostanra azonban kiderült, hogy a cég nem tudta leküzdeni a botrányok okozta bizalomvesztést és a termékeit sem tudta költséghatékonyan gyártani, így kénytelenek voltak csődöt jelenteni. A Nikola egykor 29 milliárd dollárt ért, de a csődvédelem előtti utolsó kereskedési napon már csak 100 milliót adtak volna a részvények összességéért. Félszáz villanykamiont gyártott idén a Nikola A vállalat most elkezdte vagyontárgyainak értékesítését, hogy kifizesse hitelezőit, mielőtt végleg felszámolják. Túl sok jóra azonban nem számíthatnak a károsultak, mivel a hivatalos papírokon a cég 0,5-1 milliárd dollár közé teszi értékeit, a tartozásoknál viszont az 1 és 10 milliárd közötti kategóriát jelölték meg. Elismerték: tényleg átvert mindenkit a Nikola Március végéig tudják még támogatni a már leszállított kamionokat, és idáig tervezik a hidrogéntöltőik üzemeltetését is – írja a Reuters. Nikola: az évtized átverése? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!