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
auto

A Citan elektromos változata tavaly még a negyedik legnépszerűbb BEV kisáruszállító volt a magyar piacon, de úgy néz ki, 2026-ban el kell köszönnünk tőle.

Eltűnik egy másik Renault gyártmány is a németek árlistájából.

Közös lónak drága a háta

Az autógyártás világában egyáltalán nem ritka, hogy bizonyos modelleket közösen, vagy egyenesen a versenytársnál gyártatnak. Ez persze leginkább olyankor jellemző, amikor egy kisebb piaci szegmensről van szó, ahová nem érné meg mindenkinek külön-külön lefejlesztenie és gyártania egy modellt, de valami miatt úgy érzik, az sem jó, ha nem tudják teljesen lefedni a palettát.

Tipikus helyszíne az ilyen együttműködéseknek a kisáruszállítók piaca, ahol vagy egy nagyságrenddel kisebb darabszámokról beszélünk, mint a személyautóknál. Így senki sem döbbent meg túlzottan azon, hogy az új Volkswagen Transporter T7 a Ford Otosan gyárában készül, vagy hogy a Toyota a Stellantisnál gyártatja a Proace-t.

Mercedes-Benz Citan

A Mercedes-Benznek is van hasonló megállapodása, mégpedig a Renault-val, így a Citan és a T-osztály a Kangoo testvérmodelljei és a franciák is gyártják őket Maubeuge városában.

Most viszont úgy néz ki, véget ér a közös történet, ugyanis 2026 közepén a Renault abbahagyja a két furgon, illetve azok elektromos változatainak bérgyártását a német vállalat részére – írja az Automotive News Europe.

A lap értesülései szerint a Renault saját autóit nem érinti a változás, a Mercedes pedig úgy látja, hogy így jobban tud a Vans üzletág a közepes és nagyobb, Vito, V-osztály és Sprinter modellek forgalmazására koncentrálni. A német márka úgy látja, azok a termékek nyereségesebbek számukra, miközben a Citan értékesítése 3, a T-osztályé 31 százalékkal csökkent tavaly.

Régebben szorosabb volt az együttműködés a Renault és a Mercedes között, így például a Twingo alapjaira épült a Smart ForFour is, de a leányvállalat időközben teljesen lecserélte modellpalettáját, az újdonságok pedig már a Geelytől érkeznek.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.