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 A CHAdeMO szövetség az éves általános közgyűlése után bejelentette, hogy a töltési szabványt hamarosan egy olyan kiegészítéssel látják el, ami lehetővé teszi 150 kW teljesítményű töltők készítését. A módosító javaslatot már tavaly eljuttatták a szervezet tagjaihoz, a technikai egyeztetések azóta is zajlanak a tagok között Japánban és szerte a világon. A CHAdeMO szövetség célja, hogy a piaci igényeket követve folyamatosan fejlesszék a CHAdeMO protokollt, hogy az mindig megfeleljen az elvárásoknak. Ahogy eljön a nagyobb kapacitású akkumulátorokkal szerelt elektromos autók kora, úgy nő majd az igény a gyorsabb töltési lehetőségek iránt is. A protokoll előkészítése lehetővé teszi, hogy ahogy megjelenik az igény a gyorsabb töltőkre, a töltőket gyártó cégek azonnal el tudják készíteni az autókkal kompatibilis eszközöket. A megnövelt teljesítményű töltők csatlakozója változatlan marad, így az új töltők az új és a már most az utakon lévő autók töltésére is képes lesz. Míg azonban az újabb autók ki fogják tudni használni a nagyobb töltési teljesítményt, addig a korábban gyártott, jellemzően 50 kW-ra konfigurált autók csak a most is elérhető sebességgel fognak tudni tölteni. A hamarosan véglegesítésre kerülő protokoll alapján az első 350A leadására képes 150 kW-os töltők 2017 során jelenhetnek meg az utak mentén. A CHAdeMO szabvány lehetséges következő verziójáról várhatóan 2018-ban döntenek majd, és nem kizárt, hogy az már 1000 V-on 350A mellett 350 kW leadását is lehetővé teszi majd. A világon 2010-től 2015-ig eladott autók megoszlása villámtöltő csatlakozó szerint (forrás: insideEV.com) A 2010 és 2015 között eladott plug-in autók között 33%-kal messze a CHAdeMO szabványnak van a legnagyobb támogatottsága. A Tesla Superchargert az autók 15%-a, a CCS-t pedig mindössze 9%-a támogatja. Egyenáramú villámtöltésre az eladott autók csupán 5%-a képes. A plug-in hibridek között csak minden negyedik kínál villámtöltési lehetőséget, de azok is mind a CHAdeMO szabványt támogatják. Az Európában 2016 májusáig eladott autók megoszlása villámtöltő csatlakozó szerint (forrás: insideEV.com) Európában a CHAdeMO részesedése a szabványt támogató autók darabszáma alapján 32%, de feltehetőleg a Renault Zoe népszerűsége miatt jelentős, 22%-os az AV villámtöltő támogatottsága is. A CCS töltést az autók 20%, a Tesla Superchargert pedig 16%-a támogatja. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!