„Mekkora hegyről kellene legurulni ahhoz, hogy teljesen fel lehessen tölteni egy Tesla Model S akkumulátorát?”
Ezt a kérdést kapta a napokban az Engineering Explained csapat, amire azonnal le is csaptak, hogy egy tábla mellett kiszámolják. A példa során egy 60 kWh-ás akkupakkal, és 60%-os hatékonyságú regeneratív fékezéssel kalkuláltak. Ezt mutatja be az alábbi videó:
Persze a kérdés teljesen teoretikus, és ahogy kiemelik egy csomó mindent nem is vettek számításba, de mégis érdekes elgondolkodni ezen. A rossz hír, hogy nincs olyan magas hegy a Földön, amiről legurulva ez az akkupakk feltölthető lenne. A légellenállást és a gördülési ellenállást kihagyva is nagyjából a Mount Everest magasságának duplájára kellene felvinni az autót, hogy a tengerszinthez legurulva teli akkumulátorral találjuk magunkat.
A jó hír ezzel szemben az, hogy ha egyszer megépítik az utat a legmagasabb csúcsról a tengerhez, akkor azon legurulva akár még a 30 kWh-ás Nissan LEAF is fel fog tudni töltődni. Lám-lám, nem mindenben a Tesla Model S a legjobb. 🙂