Ennyit kell fizess a töltésért, ha csak ezután rendelsz Teslát

A Tesla együk ütőkártyája volt éveken keresztül, hogy autóihoz külön kiépített villámtöltő hálózaton ingyen biztosította az áramot, ráadásul korlátlanul és mindörökké. Tehát amíg a Model S vagy Model X működik, addig ingyen lehet tölteni a Tesla Superchargereken. Mint minden jónak, ennek is vége kell legyen egyszer. Persze Elon Musk állja a szavát, így az eredetileg korlátlan ingyenes Supercharger használattal eladott autók továbbra is ingyen és korlátlanul használhatják ezt a szolgáltatást. Az új szabályozás csak a mától eladott autókra vonatkozik (eredetileg 2016 vége volt a határidő, de tegnapig meghosszabbították). A mostantól rendelt Tesla Model S-ek és Model X-ek évi 400 kWh-nyi áramot kapnak ingyen a Supercharger hálózaton, ami nagyjából 1600 km megtételére elegendő. Ez a Tesla szerint fedezi a legtöbb autós hosszú úton elhasznált energiamennyiségét, ezért úgy ítélik meg, hogy a legtöbb Tesla tulajdonos számára a hosszú távú autózás továbbra is ingyenes marad.

A 400 kWh felett elhasznált árammennyiséget a Tesla egy elfogadható áron kiszámlázza. Észak Amerikában az ár államonként (USA) és tartományonként (Kanada), máshol pedig országonként fix. A legtöbb helyen az elhasznált árammennyiség után számláznak, de több helyen a helyi jogszabályok miatt csak perc alapú számlázást lehet megvalósítani (áramkereskedői engedély nélkül nem tudnak áramot számlázni). Ahol idő alapú számlázást használnak, ott 60 kW teljesítmény felett normál, 60 kW alatt a normál díj felét kell majd fizetni percenként. Ha két autó osztozik egy töltőn, akkor mindig a félárat számolják. A költségek alakulása követhető lesz az autó képernyőjén. A Tesla nem kíván ebből profitot termelni, csak a költségei egy részét hárítja így át az autósokra. A szolgáltatás továbbra is egyszerű, könnyen használható lesz, és olcsóbban lehet majd közlekedni vele, mint benzinnel. San Franciscoból Los Angelesbe (~ 600 km) egy út kb. 15 dollár lesz (~4300 Ft), Los Angelesből New Yorkba (~4500 km) 120 dollár (~35.000 Ft), Párizsból Rómába (~ 1500 km) 60 euró (~18.500 Ft), Pekingből Shanghaiba (~1200 km) pedig 400 jüan (16.800 Ft). A hozzájárulásokat a Tesla a Supercharger hálózat és a forgalmasabb pontok bővítésére fordítja.

Íme az árazás néhány államban és országban:

  • Kalifornia: 0,2 dollár/kWh (~58 forint)
  • New York: 0,19 dollár/kWh (~55 forint)
  • Florida: 0,13 dollár/kWh (~38 forint)
  • Ausztria: 0,23 euro/kWh (~70 forint)
  • Szlovákia: 0,2 euro/kWh (~61 forint)
  • Szlovénia: 0,21 euro/kWh (~64 forint)
  • Horvátország: 1,4 kuna/kWh (~57 forint)
  • Csehország: 5 cseh korona/kWh (~57 forint)
  • Svájc: 0,25 euro/kWh (~77 forint)
  • Németország: 60 kWh felett 0,34 euro/perc (~104 forint), alatta 0,17 euro/kWh (~52 forint)
  • Olaszország: 0,25 euro/kWh (~77 forint)
  • Franciaország: 0,2 euro/kWh (~61 forint)
  • Nagy Britannia: 0,2 font/kWh (~69 forint)

Magyarország sajnos továbbra sincs a listán, és nem is biztos, hogy egyhamar felkerül oda (nem, nem azért, mert nálunk még a Superchargerekből is ingyen adják az áramot)

Az éves 400 kWh keret az évek során nem halmozható. A fel nem használt energiakeret elveszik. Ha az autó gazdát cserél, akkor a tulajdonosváltás napján a 400 kWh-ás keret az új tulajdonosnak is megnyílik. Ha a 400 kWh-ás keret elfogy, akkor a cég automatikusan megterheli a rendszerben lévő hitelkártyát. A Tesla weboldaláról letölthetők a számlák és ellenőrizhetők a töltési előzmények.

A tegnapig megrendelt összes Tesla Model S és Model X (a mostanában rendelteknél feltétel, hogy átveszik őket április közepéig) korlátlanul és ingyenesen tölthet a jövőben is a Supercharger hálózaton, de a töltés utáni maradásért az adott pillanatban forgalmas töltőknél fizetni kell. Ezt a díjat nemrégiben vezette be a Tesla, mert sok autós a töltés után órákra otthagyta az autóját a töltőn, akadályozva másokat a töltésben.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?