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
auto
2024. 03. 29. péntek

Míg idehaza az alapvető töltőhálózatról álmodozunk, máshol már a következő generációs villanyautók töltéséhez építik a töltőket. Ahogy elérhetővé váltak az 50 kW-nál nagyobb teljesítmény felvételére képes autók (pl. Hyundai Ioniq) Norvégiában már meg is jelentek a 100 kW-os töltők. Ezekre szükség is lesz, ahogy egyre nagyobbra nőnek az autók akkumulátorai (mármint teljesítményben), mint ahogy szükség lenne rájuk a Teslák töltésére is azokon a területeken, ahol nincs még Supercharger.
Van azonban egy bökkenő. Úgy tűnik, hogy a Tesla által a CHAdeMO töltőkhöz készített adapter maximum 50 kW-ra van méretezve, és hiába tudna a töltő nagyobb teljesítménnyel tölteni, az adapter korlátozza ebben. A teslás videóiról ismert Bjørn Nyland próbált a ki a minap a Delta egyik ilyen 100 kW-os töltőjét a norvégiai Vestby-ben.

A Teslának elméletileg 100 kW-tal kellett volna tölteni, de a videón jól látszik, hogy a teljesítmény sose ment 48 kW fölé. Elképzelhető, hogy a töltő CHAdeMO ága korlátozva van (a CCS karon az Ioniq 70 kW-tal töltött), illetve hogy az autó adapterről nem kér többet 50 kW-nál. De sokkal valószínűbb, hogy a CHAdeMO adaptert méretezték a megjelenésekor legelterjedtebb 50 kW-os töltési teljesítményre. Ha ez beigazolódik, akkor az új töltők nagyobb teljesítményének kihasználásához újabb adaptert kell majd venni a Teslákhoz.

Nem megy 48 kW fölé a töltés még 100 kW-os töltőn sem a CHAdeMO adapterrel

A kérdés persze az, hogy szükség van-e ezekre az adapterekre. Nyugat-Európában gombamód szaporodnak a Tesla Superchargerek, így egy Model S vagy Model X tulajdonosnak nincs feltétlen szüksége arra, hogy a mindenki számára elérhető, gyakran fizetős töltőket használják. Ahol pedig nincs még Supercharger, ott valószínűleg 100 kW-os töltő sem lesz egy darabig, így valószínűleg nem kell aggódni az 50 kW-os limit miatt. Mi a véleményetek erről?

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

Villanyautósok