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
auto
2024. 04. 21. vasárnap

A mikrobusz újjászületése: Volkswagen ID. Buzz

elektromos autó

Míg az Opel és a Renault kész modellek bemutatásával és piaci bevezetésével van elfoglalva, addig a Volkswagennél a nagy álmodozás és a figyelemfelkeltés (buzz) korát élik. Ma már menetrendszerű, hogy minden nemzetközi technológiai vagy autókiállításra kigurítanak egy futurisztikus tanulmányautót, amit esetleg 3-4 év múlva fognak majd gyártani. A legutóbbi ilyen a néhány napja bemutatott Volkswagen ID Buzz, ami ugyanarra a MEB platformra épül majd, mint amire a tavalyi CES-en bemutatott BUDD-e és a Párizsi autószalonon debütáló ID Concept is épült. A padlóban egy sík dobozként elhelyezett, és különböző méretben gyártható akkupakk köré épített váz nagyjából hasonló, mint amit a többi gyártó is használni tervez. A megfelelő platform kialakítása a jövőbeni gyártási költségek alacsonyan tartása érdekében fontos kérdés, hiszen csak nagy mennyiségben lehet majd igazán gazdaságosan gyártani őket.

Volkswagen – régi és új

Az ID Buzz a bő 5 méteres hossza ellenére bő 400 km-es hatótávval rendelkezik (majd) (a NEDC mérés szerint 600 km), amit a tekintélyes 111 kWh-ás akkumulátor csomag energiája biztosít. A négy kerék meghajtású kisbusz akár 5 mp alatt képes lesz elérni a 100 km/h-ás tempót, de a platform lehetővé teszi, hogy piaci igények esetén kisebb akkuval (83 kWh) és hátsó kerék hajtással is készüljön. A töltést CCS rendszerű töltővel tervezik, ami 150 kW-os teljesítmény megléte esetén 30 perc alatt 80%-ra tudja majd feltölteni az akkumulátort. (Itt valahol félrecsúszott a matek, hiszen 111 kWh 80%-a 89 kWh, miközben a 150 kW-os töltőből fél óra alatt jó esetben is csak 75 kWh áram vételezhető. Ez fél óra alatt kb 67%-os töltést eredményez. A 30 perces töltést így valószínűleg csak a 83 kWh-ás modell fogja csak tudni.)

Az ID Buzz különlegessége, hogy a Volkswagen gyártani is szeretné. Ez ugyan jó hír, de ha hozzátesszük, hogy 2022 előtt nem kerülhet a boltokba, akkor már kevésbé az. Az önvezető képességekkel is felvértezett változatra pedig további 3 évet kell várni.

Volkswagen ID Buzz

Volkswagen ID Buzz

Volkswagen ID Concept a MEB platformon

Volkswagen ID Concept a MEB platformon

Villanyautósok