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
auto
2024. 04. 16. kedd

Áruszállításra már csak ilyet szabadna beengedni a városokba

elektromos autó

A városok tele vannak kisebb-nagyobb dobozos áruszállítókkal, amelyek helyben napi 100-150 km-nél nem mennek többet, de az egyben megtett távokon szinte be sem tudnak melegedni. Természetesen mind dízel, mert ilyen futásmennyiség mellett csak az gazdaságos. Mi pedig fuldoklunk, a frissen tatarozott épületeket meg belepi a korom. Pedig lenne már bőven megoldás, ráadásul egyre jobbak is. A Renault most frissítette dobozos kis-áruszállítóját, és egy teljesen új modellel is bővítette a kínálatot.

Renault Kangoo Z.E. 33

A Renault Kangoo Z.E. 33 a korábbi Kangoo teljesen megújított 50%-kal nagyobb hatótávú változata. A nevében is jelölt 33 kWh-ás akkucsomag az európai NEDC mérés szerint 270 km megtételére képes, de ha a valóságban 200 km-t el tud menni, már akkor is túlteljesíti azt a napi távot, amit az ilyen autók nagy része megtesz.

Renault Kangoo Z.E. 33

Ráadásul új a motor, új a töltő és a hőszivattyús hűtő-fűtő rendszer is. A töltő a korábbi 1 fázis/16 A helyett 1 fázis/32 A-re képes, így egy órás ebédszünet alatt az akkuba akár 35 extra km is tölthető. Érthetetlen módon a Renault nem építi be a Zoe 22 és 43 kW-os töltési rendszereit ezekbe az áruszállítókba. Úgy tűnik, hogy a piaci igények ezt nem indokolják. Villámtöltési lehetőséget még ez a modell sem kínál. A motor azonban a Zoeból származik, ott 75/90 jelöléssel jelent meg és 44 kW-os. Az autó Franciaországban készül, Európában 2017 közepétől lesz kapható.

Renault Master Z.E.

Talán ennél a frissítésnél is fontosabb azonban, hogy a Renault egy olyan területre lépett, ahova más még nem. Bemutatták ugyanis a Renault Master Z.E. modellt, ami a nevéből is kikövetkeztethető módon szintén zéró emissziós, tehát teljesen elektromos. A teljes méretű dobozos kisteherautó ugyanazt a 33 kWh-ás akkucsomagot kapta, mint a Kangoo Z.E. 33, de a nagyobb doboz miatt a reális hatótáv itt mindössze 150 km (NEDC mérés szerint 200 km). A töltő ugyanúgy 7 kW-os, tehát egy teljes töltés kb. 6 óra (a Kangoo esetén is). A Renault ezt az autót elsősorban az áruszállítások utolsó, városi szakaszára, szánja, és mind mérete, mind pedig hatótávja alapján ideális megoldás a futárcégek számára.

Renault Master Z.E.

A Master Z.E. szintén csak Európában lesz kapható, de az értékesítés csak 2017 vége felé kezdődik. Egyelőre egyik autó áráról sem lehet tudni semmit.

 

 

Villanyautósok