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
auto
2024. 05. 20. hétfő

Új Nissan LEAF: 265 km-es valós hatótáv?

elektromos autó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDUvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg==

Még közel másfél hónap van a kívül-belül frissített új Nissan LEAF bemutatásáig, de már kezdenek szivárogni a részletek. Ezek egy részét a Nissan a saját hivatalos csatornáin keresztül publikálja, másik részének megosztását rábízza az új modellt váró nagyközönségre. Legutóbb a hivatalosan bejelentett e-Pedal funkcióról írtunk, most pedig a cég tesztmérnökei engedtek oda egy rajongót az autóhoz, hogy elkészítse az aktuális heti „kémfotókat”.

A helyszín ezúttal Franciaország, ahol egy spanyol rendszámú, erősen körbematricázott új Nissan LEAF volt az egyébként szintén LEAF-et használó paparazzo áldozata. A töltési célból egy autópálya pihenőben leparkoló autóról a fotók és a történet alapján több információ is kikövetkeztethető.

Talán nem lesz annyira megosztó, mint a mostani modell

Az egyik és legfontosabb a hatótáv. Az új Nissan LEAF hatótávjáról illetve az akkucsomag kapacitásáról a Nissan még nem árult el semmit, így egyelőre a sötétben tapogatózunk. Az álmok 40 kWh-tól 60 kWh-ig terjednek. Sokan egy Bolt / Model 3 riválist várnak a japánoktól, míg mások úgy érzik, hogy a Nissan továbbra is a fokozatos kapacitásnövelés taktikáját alkalmazza.

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

99%-os töltéssel 265 km autópálya tempóval?

A most lőtt egyik fotón az autó műszerfalának központi kijelzője is látható, amin 99%-os töltöttség mellett az autó 265 km-es hatótávot jósol. Mivel tudjuk, hogy a mostani Nissan LEAF feltöltött akkumulátornál az utolsó néhány tíz km fogyasztása alapján kalkulálja a megtehető hatótávot (és feltételezzük, hogy a Nissan ezen nem változtat), akkor azt lehet megállapítani, hogy a tesztelők által választott sebességgel az autó a következő töltőig kb. 265 km-t lesz képes megtenni. Ha az autót autópályán használták, és 130 km/h-ás tempót diktáltak légkondicionálót is használva, akkor 15 kWh/100 km-es fogyasztás mellett 40 kWh felhasználható kapacitású akkumulátorcsomag lehet az autóban (amit a gyár később akár 42-44 kWh-ásként is hirdethet). Ha a töltés előtt ennél kisebb tempóval mentek, akkor az autó beérhette 12-13 kWh-val is, de akkor az akkucsomag még a 40 kWh-át sem érné el, ami valószínűleg csalódást okozna a legtöbb LEAF rajongó számára. Ha 130 km/h-ás tempó mellett az autó 18-19 kWh/100 km-es fogyasztást produkál, akkor az akkucsomag lehet akár 50 kWh-ás is, viszont akkor a LEAF fogyasztása nem lesz versenyben a most egyfajta etalonnak számító Hyundai Ioniq fogyasztásával.

A kisebb, narancs színű fedél alatt akár egy Type2-es csatlakozó aljzat is elférne. Vajon 3 fázisú töltési lehetőség is lesz mögötte?

Az új Nissan LEAF most megjelent fotóin a másik érdekesség a töltőcsatlakozó. Sokáig kérdés volt, hogy a Nissan Európában átvált-e a helyi gyártók által favorizált CCS Combo csatlakozóra. Ez a kérdés úgy tűnik, hogy nem kérdés tovább, hiszen a teszten használt autóba továbbra is a japán fejlesztésű CHAdeMO csatlakozóformátum került. A másik csatlakozó viszont valószínűleg változni fog. A Japánban és Amerikában elterjedt Type1 csatlakozót nálunk valószínűleg Type2 csatlakozó váltja. Sajnos a fotón csak a becsukott fedél látható, de ennek méretéből arra lehet következtetni, hogy az egy a Type1-nél nagyobb, Type2-es aljzatot takar. Az ezekből a fotókból végképp nem derül ki, hogy a Type2 csatlakozón túl változtatnak-e mást az AC töltési lehetőségen, de az új csatlakozóval lehetővé válna a fázisonként 16A-es három fázisú töltés is.

Nektek mi a véleményetek?

Villanyautósok