A General Motors meghosszabbította a tisztán elektromos Boltokat is gyártó michigani gyárában a nyári kényszerszabadságot, hogy elkerüljék az Egyesült Államokban már így is rekord szintre duzzadt készletek további növekedését. A cég eladatlan autói júniusban már átlagosan 105 napot álltak a gyártás után, mire gazdára találtak, ami 10 éves rekord. Áprilisban még azt prognosztizálták, hogy június végére ez az érték 90 napra esik vissza, és az év végére elérik a 70 napot. A vállalat szóvivőjének nyilatkozata szerint a gyár leállását az azonos soron készülő Sonic utáni 37%-os keresletcsökkenés okozza, a Boltból idén változatlan darabszámot terveznek gyártani. Az év első hat hónapjában az Opel Ampera-e tavaly év végén bevezetett testvérmodelljéből 7592 talált gazdára, de június elejétől július elejéig a készletek 104 napról 111 napra duzzadtak. A héten az egyik Rhode Island-i Chevrolet kereskedő honlapján több, mint 200 darab készleten lévő Boltot reklámozott a 35.688 és 41.488 dolláros ársávban. A Chevrolet bolt az első és egyelőre egyetlen elérhető tisztán elektromos autó a 30-40 ezer dolláros ársávban, ami 200 mérföldes, vagyis 320 km-es hatótávot kínál. Ez nagyjából az a tudás, amire évek óta vár a piac, így nehéz elsőre megérteni a nehézségek mögötti okokat. Az autó vetélytársának, a Tesla Model 3-nak a gyártása most kezdődik, és nagyon úgy tűnik, hogy a akik nyitottak a villanyautók iránt, azok kivárnak a végleges Tesla Model 3 bemutatójáig. Rossz hír azonban a most ébredőknek, hogy a Model 3-ból már legalább 300 ezer, az iparági becslések szerint viszont már legalább 400 ezer példányra már előrendelése van a gyárnak, így ha valaki most akar ilyen autót venni, annak valószínűleg 2-3 évet is várnia kell rá. Addig viszont valószínűleg egy Chevrolet Bolt is megteszi. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!