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
auto

Áll a Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e gyártása

elektromos autó
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

A General Motors meghosszabbította a tisztán elektromos Boltokat is gyártó michigani gyárában a nyári kényszerszabadságot, hogy elkerüljék az Egyesült Államokban már így is rekord szintre duzzadt készletek további növekedését. A cég eladatlan autói júniusban már átlagosan 105 napot álltak a gyártás után, mire gazdára találtak, ami 10 éves rekord. Áprilisban még azt prognosztizálták, hogy június végére ez az érték 90 napra esik vissza, és az év végére elérik a 70 napot.

A vállalat szóvivőjének nyilatkozata szerint a gyár leállását az azonos soron készülő Sonic utáni 37%-os keresletcsökkenés okozza, a Boltból idén változatlan darabszámot terveznek gyártani.

Az év első hat hónapjában az Opel Ampera-e tavaly év végén bevezetett testvérmodelljéből 7592 talált gazdára, de június elejétől július elejéig a készletek 104 napról 111 napra duzzadtak. A héten az egyik Rhode Island-i Chevrolet kereskedő honlapján több, mint 200 darab készleten lévő Boltot reklámozott a 35.688 és 41.488 dolláros ársávban.

A Chevrolet bolt az első és egyelőre egyetlen elérhető tisztán elektromos autó a 30-40 ezer dolláros ársávban, ami 200 mérföldes, vagyis 320 km-es hatótávot kínál. Ez nagyjából az a tudás, amire évek óta vár a piac, így nehéz elsőre megérteni a nehézségek mögötti okokat. Az autó vetélytársának, a Tesla Model 3-nak a gyártása most kezdődik, és nagyon úgy tűnik, hogy a akik nyitottak a villanyautók iránt, azok kivárnak a végleges Tesla Model 3 bemutatójáig. Rossz hír azonban a most ébredőknek, hogy a Model 3-ból már legalább 300 ezer, az iparági becslések szerint viszont már legalább 400 ezer példányra már előrendelése van a gyárnak, így ha valaki most akar ilyen autót venni, annak valószínűleg 2-3 évet is várnia kell rá. Addig viszont valószínűleg egy Chevrolet Bolt is megteszi.

Villanyautósok