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 A határokat feszegeti a Mercedes a napokban bemutatott Maybach Cabriolet 6-tal. A vadregényes kaliforniai tengerparton, a Pebble Beachen egy olyan tisztán elektromos hajtású tanulmányautó jelent meg a klasszikus autókat bemutató show-n, amivel az anyavállalat nemcsak a vevőinek, de a versenytársainak is üzent. A napokban még azt lehetett gondolni, hogy a B-osztályos e-autó csendes visszavonultatása azt jelzi, hogy a Mercedes inkább a klasszikus pályán akar erős lenni. Maybach Cabriolet 6: A halszálkás öltönyt idéző hűtőrács, mint meghatározó stíluselem (Forrás: Daimler sajtó) A stuttgarti cég azonban a visszavonulás helyett ezzel a modellel – elsőre úgy tűnhet – berúgta a kocsma ajtaját: csaknem 6 méteres hossz, 550 kW, vagyis 750 LE, 4 másodperc alatt 100 km/h, 350 kW-os (!) töltési lehetőség és egy olyan klasszikus yachtokat idéző formaterv, amivel nagyon nehéz vitatkozni. Egyedi tervezésű bőröndök, tükör helyett kamerák, 24 collos kerék, és mindez a Maybach olyan stíluselemeivel kombinálva, mint a tengerkék metál festés, rózsaarany és a nappa bőr. A hűtőrács formáját az óceánparton suhanó milliárdosok halszálkás öltönyei inspirálták. Azt a kérdést pedig, hogy minek egy villanyautóra hűtőrács, nos ezt az elképzelt célközönség valószínűleg nem fogja feltenni. Az első motortérben két egyedi formájú bőrönd és egy komplett piknik készlet fért el. (Forrás: Daimler sajtó) https://villanyautosok.hu/wp-content/uploads/2017/08/mb_170819_maybach_six_footage.mp4 Töltés: CCS – 350 kW Az új, a korábbinál szigorúbb (és egyben életszerűbb) fogyasztási mérés az EPA szerint is 320 km feletti hatótáv, de a régebbi NDEC mérés szerint több, mint 500 km-t lehet egy töltéssel megtenni. A töltő CCS rendszerű, és a sajtóközlemény szerint 5 perc alatt 100-km-re való áramot lehet betölteni. Azért van feketében is…. (Forrás: Daimler Sajtó) A kétszemélyes kabrióban a padló valódi fából van, amelyet alumínium csíkok szakítanak meg, a kijelző teljesen körbeveszi az utasteret, a gombok kék háttérvilágítással a Mercedes csillagot formázzák. A vezetőt minden elektronika kiszolgálja, a tervezők azrra törekedtek, hogy a luxust kombinálják az intelligenciával: sőt még egy „portás” funkció is könnyíti vezető dolgát: oldott egyszerű mondatokat is megért az autó. Bár arról nem szól a sajtóközlemény, hogy magyarul ért-e a rendszer. Illetve arabul és oroszul, hogy a mienknél kicsit fontosabb Maybach piacokat említsük. Az utastér is mindenben egyedi akart lenni: és ez sikerült is (Forrás: Daimler sajtó) Csak PR fogás? És persze nem beszél a bemutatón kiadott közlemény az árról, sem arról, hogy mikortól lehet majd megrendelni az autót, amelyet minden visszafogottság nélkül a jövő legvégső luxusának neveznek. A sajtóközlemény egyelőre a lehetséges vevőknek inkább a Mercedes Maybach S osztály Cabriolet ajánlja. Szóval lehet, hogy alaposabban megnézve a helyzetet a látványos tanulmányautó bemutató akció csak PR fogás, és a Mercedes egyelőre inkább a hagyományos pályán akarja a profitot termelni? 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!