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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Volkswagen Csoport egyik vezetője megerősítette a hírt, miszerint a Porsche egy új megbízást kapott, mégpedig egy új platform fejlesztését kétajtós sportkocsik és szuperautók számára. Az SPE nevet viselő padlólemez nem csupán a Porsche autóinak alapját fogja adni, hanem a gyártó megosztja majd más márkákkal, mint például az Audival, vagy a Lamborghinivel is.

Az, hogy a Porsche lett kijelölve erre a feladatra, nem jelenti azt, hogy egy elektromos szuperautó van a láthatáron a gyártótól, ugyanis a legelső kocsi érkezésére, mely az új platformra épül majd, legalább 2025-ig várnunk kell majd. A következő évtized közepéig viszont bizonyosan fejlődni fog az akkumulátor-technológia, így felmerülhet a kérdés, hogy az SPE kifejezetten a kisebb helyet foglaló és nagyobb energiasűrűséget biztosító szilárdtest akkuk számára lesz-e tervezve. Erre a kérdésre azonban a VW Csoport szóvivője nem válaszolt, ahogyan arra sem, hogy van-e már tervbe véve a platformra épülő villanyautó. A Volkswagen munkatárs szerint túl korai lenne bármilyen további információval szolgálni az ügyben.

Porsche 918 Spyder hibrid

Az SPE tervezésekor fontos szempont, hogy sokféle modellben használható legyen, és az autó építésének költségei is csökkenjenek. Ezáltal lehetőség nyílik egy Porsche 918 utód, vagy akár a leállított gyártású elektromos Audi R8 e-tron gazdaságosabb megalkotására. Sőt, az sem teljesen kizárt, hogy a Lamborghini tavaly bemutatott Terzo Millennio sportkocsi is az SPE padlólemezt fogja kapni, amikor az akkuk technológiai fejlődése lehetővé teszi, hogy az olasz gyártó szuperfejlett elektromos autója túllépjen a koncepció fázisból.

Lamborghini Terzo Millennio

Ha nem is szuperautó SPE platformmal, de azért egy tisztán elektromos sportautót várhatunk a Porschétól 2025 előtt is, mégpedig a Mission E-t, melynek hivatalos megjelenése 2019-re van kitűzve. Alig 3 másodperces 0-ról 100-ra való gyorsulásával, és 250 km/h-s végsebességével biztosan az sem lesz gyenge.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.