Egy 200 milliós átalakítás eredménye: a leggyorsabb, közúton is használható villanyautó

A CES 2018 elektronikai szakkiállításon az önvezető technológia, villanyautó koncepciók, és egyéb érdekességek mellett a száguldás szerelmesei is találnak kedvükre való látnivalót. Noha a rendezvény fénypontja biztosan a Fisker által felvonultatott gyönyörű EMotion ha a sportkocsikról van szó, mégsem a 257 km/h-s végsebességű vörös kupé a leggyorsabb elektromos meghajtású autó, melyet megpillanthatunk valamely szőnyegen. Maximális sebesség tekintetében a Genovation Cars által kiállított GXE nevet viselő modell a győztes, mely valójában egy tisztán elektromossá alakított Corvette C7 Grand Sport. A nagyteljesítményű villanyautókkal foglalkozó amerikai vállalat előző autója, a GEE, mely a most bemutatott GXE elődjeként egy Corvette Z06 elektromosításából született meg, több világrekordot is megdöntött, köztük az utcai elektromos autóval elérhető legnagyobb végsebességet, amikor a GEE műszerfalán 329 km/h volt olvasható.

A Genovation állítása szerint az új kocsi még ennél is gyorsabb, akár 353 km/h-s sebességgel is tud suhanni, bár a gyártó nem részletezte, hogy ezt az értéket mennyi ideig tudja fenntartani a sportautó. Az átalakítás során a Corvette két villanymotort kapott, melyek összteljesítménye 588 kW (789 lóerő), és 950 Nm nyomatékra képes. A gyorsulással sincs probléma, kevesebb, mint 3 másodperc alatt 100 km/h-n van az autó álló helyzetből. Bár a GXE legelső változata, melyet 2016-ban mutatott be a vállalat, egy 44 kWh-s akkut kapott, és a motor teljesítménye is „csak” 660 lóerős volt, a rendezvényen kiállított darab már egy 61,6 kWh-s akkumulátornak örvendhet, amivel „normális vezetés” esetén 280 kilométer megtétele után kell újratölteni a járművet.

EZT OLVASTAD MÁR?  Villanyautós családi nap Kistarcsán
Forrás: Autocar

Az eredeti Corvette C7-tel összehasonlítva az elektromos változat erőteljesen át van formálva mind kívül, mind belül, így például a klasszikus kör alakú fényszórók díszítik a GXE hátulját, a C7-tel ellentétben. Az átdolgozás következtében 317,5 kg-ot szedett fel a kocsi a hagyományos meghajtású Corvette-hez képest, így összességében 1859 kilót nyom.

Forrás: Autocar

Bár gyártásról aligha beszélhetünk, a GXE limitált számban, maximum 75 megrendelőnek elérhető lesz, s ezek mindegyike egyedien, a vásárló igényei szerint készül. Aki úgy érzi, hogy mindenképpen szüksége van egy elektromos Corvette sportkocsira, annak az eredeti autó közel 20 millió forintos árán túl még további 195 millió forintot rá kellene szánnia az átalakításra. Vagy inkább megvárhatja a Tesla Roadster piacra kerülését, ami valószínűleg hamarabb bekövetkezik, mint a GXE kiszállítása a 2 éves tervezési és 1 éves építési időszaka után.

Forrás: Autocar

Elektromos autót használsz?