Új részleg alakul a Volkswagen elektromos autói számára

Mostanság valahányszor a kamerák elé kerül valamelyik Volkswagen munkatárs, mindig történik egy nagy bejelentés a gyártó elektromos mobilitási stratégiája kapcsán. Ezzel nem is lenne probléma, ha a gyakorlatban is látnánk valami következményét az ígéreteknek, de valamiért a rengeteg látszólagos pénz-és energia-befektetés ellenére sem lett még villanyautó nagyhatalom a Volkswagen. Most egy újabb lépéssel kíván javítani az elektromos közlekedésre való átállás taktikáján a gyártó, mégpedig egy új részleg alapításával az elektromos járművek számára.

Volkswagen I.D. MEB padlólemezzel

Február 1-jétől Thomas Ulbrich, a korábbi gyártási és logisztikai vezető kerül az új divízió élére, ahol a hatékony és problémamentes elektromos meghajtásra való átmenet felügyelete lesz a feladata. Az új e-mobilitási részleg alá tartozik továbbá a VW MEB padlólemezének fejlesztése, melyek a gyártó 2020 után megjelenő elektromos autóinak, mint például az I.D. Crozz crossovernek fogja az alapját adni. Ulbrich lesz a felelős azért is, hogy a VW által bemutatott koncepciók elérjék a gyártásba kerülő formájukat, valamint minden bizonnyal az IONITY projekt, azaz az öt nagy autógyártó által koordinált európai gyorstöltő hálózat kiépítése is az új részleg működéséhez kapcsolódik majd.

EZT OLVASTAD MÁR?  7 év börtön, $400,000 büntetés: megszületett az első ítélet a VW „dieselgate” ügyben

Ha a Volkswagen ebben a tempóban halad az új bejelentésekkel, és valóban belecsap az e-mobilitás fejlesztésébe, akkor az új divízió igazgatójának lesz dolga rendesen. Jelenleg három Volkswagen villanyautóra várunk, melyek a következő években, leghamarabb 2019-től, de a valóságban inkább 2020-tól fognak a piacra gurulni: az I.D., I.D. Crozz, és az I.D. Buzz. Emellett márciustól az e-Golf gyártása is megduplázott kapacitással történik az európai villanyautó igények kielégítése céljából, ugyanis Norvégiában továbbra is ez a legnépszerűbb modell.

Elektromos autót használsz?