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 Koreában hivatalosan is bemutatta a Hyundai a népszerű Ioniq hibrid és plugin hibrid verziónak frissítését (facelift). A külső formailag nem változott, legfőképp a műanyag elemeken érhető tetten a változás: megújul az első és a hátsó lökhárító illetve a hűtőrács, és LED-esre cserélik az első fényszórót és a hátsó lámpákat is. Koreában három új színváltozatot is bevezetnek, amiket a Fluidic Metal, Electric Shadow and Liquid Sand fantázianevekkel illetnek. Arról egyelőre nincs információ, hogy ezekből melyik lesz elérhető Európában is. A beltérben talán feltűnőbbek a változások, hiszen átrendezték a légbeömlő nyílásokat, és az alapváltozatban elérhető 8 colos érintőképernyő mellé érkezik egy nagyobb, 10,25 colos változat is. Ezek egy új, lakk fekete konzolra kerülnek. A hírek szerint az Ioniq is megkapja a más modellekben népszerű 1 pedálos vezetési módot, és okosodik a regeneratív fékezés is. Az Ioniq plugin tudása kiegészül egy új zöld zóna móddal, ami a tervezett útvonal és a térkép alapján automatikusan a zöld zónának megjelölt belvárosi szakaszokra tartalékolja az akkumulátor energiáját, hogy a benzinmotornak a városban ne kelljen beindulnia. Az energiával való takarékoskodást az Eco+ mód is segíti. A hibrid és plugin hibrid modellek akkumulátorának méretéről és a benzinmotor típusáról nincs információ, valószínűleg ezen a téren nem lesz változás. A kiszivárgott hírek szerint változik viszont a tisztán elektromos verzió hatótávja, hiszen az eddigi 28 kWh-ás akkumulátor helyére egy 37%-kal nagyobb, 38,3 kWh-ás csomag kerül. Ezzel az új Hyundai Ioniq electric a megengedőbb NEDC mérés szerint a korábbi 280 km-ről 378 km-es hatótávra lesz képes (35% növekedés). Ha a realisztikusabb EPA mérési metódust nézzük és a jelenlegi modell 200 km-es hatótávjából indulunk ki, akkor az új modell a valóságban 270 km-re lehet képes. Akkuméretben így az Ioniq a 40 kWh-ás Nissan LEAF-fel lesz egy kategóriában (a Nissannál a 40 kWh bruttó, míg a Hyundainál a 38,3 kWh nettó kapacitás), míg a kedvezőbb fogyasztásnak köszönhetően az Ioniq electric a valósíágban a LEAF-nél valószínűleg valamivel nagyobb hatótávra lesz képes. Az új plugin hibrid júliusban, a tisztán elektromos Hyundai Ioniq electric pedig szeptemberben érkezhet a kereskedésekbe, de a nagyközönség először a genfi autószalonon találkozhat velük élőben. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!