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
auto

Abszolút rekordra gyúr a Volkswagen a „zöld pokolban”?

A motorsportoknak mindig óriási jelentősége volt az autók értékesítésére. Nem véletlen, hogy sok autógyár komoly összegeket költ saját versenycsapatok fenntartására. A Volkswagen sem kivétel, és nem is most kezdte. A jövőre forgalmazásba kerülő új I.D. sorozat marketingjét is autóversenyeken elhódított trófeákkal igyekeznek felpimpelni. Az első komolyabb győzelmet a cégnek a kimondottan a Pikes Peak hegyi versenyre épített Volkswagen I.D. R hozta, ami ezután Goodwoodban is remekelt, annak ellenére, hogy nem arra a pályára lett optimalizálva. Idén a Nürburgring-Nordschleifen elektromos autóval elért legjobb körítő felállítása a cél, amire valamikor a nyár folyamán kerülhet sor.

A Pikes Peakitől eltérő környezethez a Volkswagen mérnökei teljesen új aero csomagot terveznek, hiszen a 320 és 616 méter tengerszint feletti magasságon fekvő pálya más kihívásokat rejt, mint az amerikai hegyi futam. A 670 lóerős, dupla motoros autó kormányánál ezúttal is Romain Dumas ül majd, aki a Pikes Peak futamokon már többször bizonyította rátermettségét. Dumas ugyan jól ismeri a pályát, de a I.D. R extrém gyorsulása és kanyarban elérhető sebessége miatt teljesen más élményre számít. A rekorddöntés így sem lesz sétagalopp, hiszen az elektromos autók 6 perc 45.9 másodperces rekordja közel 185 km/h-ás átlagsebességet jelent. Ezt egyébként egy NIO EP9-cel állította fel még 2017-ben Peter Dumbreck brit pilóta. Az első pletykákat erről a rekordkísérletről még 2018. december elején lehetett hallani, de a Volkswagen csak most erősítette meg hivatalosan a programot. Az akkor kiszivárgott adatok szerint az I.D. R akár 5 és fél perc alá is bevihető, ami a Porsche 919 Hybrid Evo 5 perc 19,55 másodperces rekordját is veszélyeztetheti.

Az Eifel-hegységben húzódó, közel 21 km-es, 75 kanyarral tűzdelt, folyamatosan lejtő és emelkedő pályát a Forma 1 világbajnok Jackie Stewart nevezte el Zöld Pokolnak. A pályán hosszú távú túraautó versenyeket igen, de Forma 1 futamot azonban már nem rendeznek.

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

Antalóczy Tibor

A Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője.