Egymillió tölthető gépkocsi a BMW következő célja

Hogyan is lehetne hitelesebben megnyitni a német autóipar legnagyobb autós rendezvényét, ha nem egy újabb BMW célkitűzéssel, ami a gyártó elektromos elkötelezettségét mutatja? A müncheni cég széles plug-in hibrid választékával, és népszerű tisztán villanyos i3-asával továbbra is az elektromos modellek koronázatlan királyai a prémium kategóriában – noha túl nagy tolongás nincs ezért a címért –, így nem szerénykedik a BMW olyan célkitűzéseket maga elé állítani, mint például az egymillió hálózatról tölthető gépjármű elérését 2021 végéig az utakon. Az új mérföldkövet Oliver Zipse vezérigazgató jelentette be a Frankfurti Autószalonon, aki pozitívan vélekedik az elektromobilitás globális alakulásáról. Szerinte a nem egységes infrastruktúra, az eltérő vezetési szokások és a politikai körülmények következtében ugyan más ütemben terjednek majd a villanyautók a világ egyes részein, ám számos ország biztos piacot jelent a BMW konnektoros modelljei számára. Németországban idén eddig egyik autógyártó sem adott el annyi tölthető autót, mint a BMW, Norvégiában pedig már most négy eladott modellből hármat elektromos meghajtással visznek haza a vásárlók. 2030-ra Kína válik igazán meghatározóvá, ahol az előrejelzések szerint a megrendelt új prémium modellek több mint 50 százalékában tisztán elektromos meghajtás dolgozik majd, miközben Európában és az Egyesült Államokban ez csak a 25%-ot közelíti.

EZT OLVASTAD MÁR?  Túl a vételáron: drámai megtakarítás érhető el villanyautóval

A fogyasztók igényeinek kielégítése céljából a tölthető modellválaszték már 2023-ra huszonöt tagúra bővül az eredetileg tervezett 2023 helyett. Ezek között szép számmal lesznek hibridek, de tisztán villanyosok is, mint például az iX3, mely a BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját hordozza. E hajtáslánc gyártásánál figyelmet kapnak a fenntarthatósági kérdések, így a kobalt beszerzése már nem a kongói bányákból fog történni.

Az akkumulátoros elektromos meghajtás mellett a hidrogén is szerepet kap a vállalat jövőjében, az üzemanyagcellás technológia népszerűsége ugyanis a BMW szerint a következő évtized második felében mutat majd kiugró növekedést. Erre a gyártó egy kisszériás tesztflottával készül, melynek előfutára az autószalonon látható a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó.

Elektromos autót használsz?