18 hónapos felkészülés után szolgálatba állt a Keolis tömegközlekedési szolgáltató fosszilis üzemanyagoktól mentes buszflottája Bergenben. A vállalat 2019 júniusában nyerte el pályázaton a lehetőséget 138 darab tiszta üzemű autóbusz 10 éven át történő üzemeltetésére és fenntartására Norvégia második legnagyobb városának közösségi közlekedést felügyelő hatóságától, a Skysstől. A Keolis a több mint 400 millió eurós keretből nagyrészt tisztán elektromos járműveket vásárolt, de a flotta 26 tagja biodízellel táplálkozó Volvo. Bár ez utóbbi üzemanyagnak az elégetéséhez is kapcsolódik CO2-kibocsátás, ennek mennyisége nem haladja meg azt, amit a biodízel alapanyagaként használt szerves anyag korábban megkötött a légkörből (jóllehet az előállítása nem teljesen karbonmentes folyamat). Emellett 100%-ban megújuló, és a helyi károsanyag-kibocsátása is alacsonyabb, mint a hagyományos dízelé. A flotta elektromos buszai a kínai Yutong 12 méteres (88 darab), és 15 méteres (14 darab) járműveiből állnak, valamint 10 Solaris trolibusz is járja a várost. Az alternatív meghajtású buszok évente várhatóan összesen 5,7 millió kilométert tesznek meg, egyetlen dízelbusz elektromosra cserélése 50 tonnányi széndioxid-visszafogást jelent egy év alatt a Keolis számításai szerint. Az elektromos buszok éjszaka töltődnek, 5-6 órányi energiafelvétel után körülményektől függően akár 7-10 órát is dolgozhatnak. A bergeni zöld flotta csak egy része a Keolis környezetbarát tömegközlekedési hálózatának: 2021 folyamán a cég Koppenhágában, és Göteborg környékén is villanyos, valamint biodízeles járműveket állít szolgálatba. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!