PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Škoda: Az ENYAQ iV most évekig elég lesz

elektromos autó
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

Az elkövetkezendő években nem érdemes sok új tisztán elektromos modell érkezését remélni a Škodától, a vállalat ugyanis a már Magyarországon is rendelhető ENYAQ iV sikerére alapozva igyekszik átvészelni a következő 2-3 évet. Az elektromos SUV-ból 2021 végén megjelenik egy kupé variáns is, erre a két villanyautóra összpontosítja majd elektromobilitási tevékenységeit a cseh autógyártó. Thomas Schäfer, a Škoda új vezérigazgatója az Autocarnak elárulta, hogy az évtized végéig két fő prioritást határoztak meg a cégnél a villanyautó fejlesztés kapcsán. Az egyik, egy kisméretű városi autó, a másik pedig egy laposabb, vélhetően szedán kialakítású modell, „talán a jövő Octaviája, bizonyos értelemben” – fogalmazott a CEO. Ezek viszont 2025-nél előbb nem lesznek a piacon.

Ez a dátum a kisautó esetében egybeesne a Volkswagen terveivel, miszerint az évtized közepére elkészül a MEB szubkompakt járművek alá tervezett változata, de a hírportál ID.3 méretű ferdehátút emleget, ami nagyobb, mint amit a VW tervez ID.1 és ID.2 néven. Ezek kapcsán egyébként Schäfer azt mondta, hogy ha meglesz a platform, akkor bizonyára építenek majd rá valamit, de az, ellentétben az e-Up! és a Citigo iV példájával, egészen másképp fog kinézni, mint az anyacég modelljei.

„Az ENYAQ mindenképpen a mi hősünk lesz 1-2 évig, és a jövő év végén egy variánssal is gazdagodik. Ezek átsegítenek minket a következő 2-3 éven, aztán meglátjuk, milyen gyorsan tudunk belevágni más modellbe” – mondta az igazgató, hozzátéve, hogy szerinte az ENYAQ formaterve képes több különböző szegmensben válogató vásárlót is megnyerni magának.

Arra a kérdésre, hogy a hagyományos modellpaletta teljes egészében elektromosítva lesz-e, azt felelte, hogy biztosan nem, az ugyanis óriási befektetést igényelne, csakúgy mint a létesítmények elektromos autók gyártására való átalakítása. A gyártókapacitással egyébként is hadilábon áll a Škoda, jelenleg a Mladá Boleslavban, valamint a Kvasinyben lévő gyár is 118%-on üzemel.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.