Mint arról tegnap este beszámoltunk, a Tesla friss pénzügyi jelentése rekord profitot hozott, és megtörte a gyenge első negyedévek átkát. Rekord nyereség a Teslánál 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 Hogy a jelentésben, illetve az ezt követő telekonferencián milyen érdekes információk derültek még ki, azt témákra bontva, pár rövid cikkben foglaljuk össze. Az Y mindent boríthat A konferenciahívást, mint mindig, most is Musk indította, és szokásához híven mondott pár merészet a Tesla vezére. Azt már láttuk a számokból, hogy a rekord gyártási és eladási darabszámot rekord nyereség követte, de a cég első embere azt is megosztotta, hogy fennállásuk óta most tapasztalják a legerősebb keresletet. Alapesetben azt tapasztalják, hogy az első negyedévben visszaesik a kereslet, de most ennek nyoma sem volt, sőt. Musk mind az írott anyagban, mind a telekonferencia során megosztott egy érdekes adatot is: jelenleg a Model 3 a világ legnépszerűbb közepes méretű prémium szedánja, és úgy általában a legnagyobb darabszámban eladott prémium szedánja is. Mindezt úgy, hogy jelenleg 2 gyárral látják el a világpiacot. A jelenlegi gyártási tempó évi fél millió Model 3 kiszállítását eredményezné. Forrás: Tesla Persze a fenti grafikonhoz azért meg kell jegyezni, hogy érdekes válogatás az, ahol a Model 3-at a BMW 3-as mellett az E Mercihez, majd az A6 és Q5 Audihoz mérik. Ezek közül talán csak a BMW a közvetlen versenytárs, úgyhogy a pezsgő bontása előtt én azért megvárnám független toplisták adatait is. De, kétség kívül nagy fegyvertény, hogy egy villanyautónál egyáltalán erről beszélünk. De mondott ennél meredekebbet is Musk – pár perccel a telekonferencia után pedig Twitteren pontosította mondatait. Mivel jövőre Sanghaj és Fremont mellett már Berlin és Austin is nagy mennyiségben gyártja a Model Y-t, Musk prognózisa szerint 2022-ben legalábbis árbevételben, 2023-ban pedig darabszámban is a világ első számú autója lehet a típus. Nem villanyautója, nem a szegmens vezetője, hanem úgy, en bloc, a legnagyobb darabszámban eladott autó a világon. Seems quite likely at least based on revenue in 2022 & possibly total units in 2023 — Elon Musk (@elonmusk) April 26, 2021 Nehéz eldönteni Musk megint csak túl optimista-e, de ha megcsinálják, azzal történelmet írnak. Mindenestere a cégvezér egy ponton úgy tűnik elszólta magát. Amikor az önvezetéshez gyűjtött adatokról beszélt, azt mondta, hogy jelenleg nagyjából 1 millió autójuktól gyűjtenek adatokat, de jövőre már kétszer ennyi FSD hardverrel felszerelt Tesla lehet az utakon. Bár hivatalosan 50%-os növekedés, azaz nagyjából 750 ezer autó az idei cél, Musk ezzel közvetve megerősítette azt a régóta keringő pletykát, hogy a vállalat belső targetje 1 millió villanyautó kiszállítása. Jövőre erről a pontról rugaszkodnak majd el, immár kétszer annyi autógyárral a csatasorban. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!