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 A Tesla Autopilot kapcsán gyakori kritika volt, hogy elégtelen a sofőrök felügyeltére kitalált 3 pontos biztonsági rendszer, amely az öv becsatolását, a vezetőülés súlyérzékelőjét, és a kormányra kifejtett erőt is figyeli. Ha a Model 3-ban, Y-ban és az új S-ben és X-ben is van egy kilencedik, az utasteret figyelő kamera, akkor ezt miért nem használják semmire? – hangzott a kérdés. Nos, mostantól használják, úgyhogy innentől kezdve lehet a személyiségi jogok miatt sírni. Figyeli, hogy figyelsz-e Ha egy Tesla balesetet szenved, azonnal felmerül, hogy az Autopilot volt a hibás, ha pedig kiderül, hogy mégis az ember volt a felelős, gyakori az a vélemény, hogy többet kellene tennie a gyártónak a sofőrök monitorozása területén. Ezen az oldalon már sokszor leírtuk, hogy mi erről a véleményünk, röviden, a Tesla rendszere így is megfelelően jelez – talán egyértelműbben, hangosabban, agresszívebben, mint bármi más -, a probléma inkább azokkal van, akik szándékosan akarják kijátszani a beépített védelmet. Tesla's Autopilot System Is 'Easily' Tricked Into Operating Without Anyone at the Wheel https://t.co/gPAOC9S1vZ pic.twitter.com/UjPcUwS5lV — Gizmodo (@Gizmodo) April 23, 2021 A vállalat most úgy döntött a kritikákra válaszul aktiválja az autók kilencedik kameráját, ami a visszapillantó tükör tetejébe van építve, és az utasteret figyeli. Eredetileg ezt arra szánták, hogy ha az autót egyszer majd valaki robotaxinak használja, a fizető utasok ne tudjanak következmények nélkül kárt okozni az utastérben, de az is felmerült már, hogy a Sentry Mode, azaz a betörésvédelem része lehetne a képrögzítő. A régóta követelt újítás bevezetését minden korábbi hangos kritikus most elismeréssel nyugtázta. Tesla Cars Will Now Spy on You to Make Sure You Don’t Autopilot Yourself Into a PR Disaster https://t.co/UIMn3bfdbt pic.twitter.com/5OBthijZho — Gizmodo (@Gizmodo) May 28, 2021 A kamerát már eddig is használták az FSD Beta program keretin belül a sofőrök megfigyelésére – aki felelőtlenül használta a rendszert, azt kizárták a tesztelők köréből, és elvették a hozzáférését. A legfrissebb, 2021.4.15.11-es szoftverfrissítés most aktiválja ezt a mezei Autopilot felhasználóinak is, de a cég tájékoztatása szerint a felvétel nem hagyja el az autót (ha csak kifejezetten nem járulunk hozzá a menüben), tehát a kocsi fedélzeti szoftvere értékeli ki, mennyire figyeltünk az útra. A többi biztonsági intézkedés is aktív marad, legalábbis egyelőre nincsen róla még csak pletyka szintű hír sem, hogy kikapcsolnák azokat, így a rendszer továbbra is megköveteli, hogy be legyen kapcsolva a biztonsági öv, legyen induláskor egy felnőtt embernyi súly a vezetőülésben, és időnként noszogatni fog, hogy fogjuk meg a kormányt. Delivery was super smooth. Summon and lane departure avoidance disabled for now, increased follow distance, hard cap at 75, requires auto brights or kicks out of AP, cabin camera for driver monitoring.. nothing unexpected yet. pic.twitter.com/gKIkHSGNI7 — Kevin Smith (@spleck) May 27, 2021 A fenti képen egyébként egy új, radar nélküli Tesla Model Y tulajdonosa kapta meg a frissítést és egy későbbi beszámolója szerint jól működik az új Tesla Vision kiadás. A várakozásoknak megfelelően az Autopilot jelenleg 75 mérföldes legnagyobb sebesség mellett használható, és a Summon, illetve a sávelhagyás figyelő átmenetileg ki van kapcsolva. Érdekes részlet azonban, hogy az Autopilot csak az automatikus fényszórók engedélyezése esetén hajlandó működni, és nem lehet 3-asnál kisebbre venni a követési távolságot. Ez utóbbi valószínűleg szintén az átmeneti óvatosság részeként került bevezetésre. Hivatalos: itt a radar kivezetésének menetrendje a Teslánál Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!