PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9lbGVrdHJvbW9zYXV0b3Njc2FsYWRpbmFwLmh5dW5kYWkuaHUvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2VsZWt0cm9tb3NhdXRvc2NzYWxhZGluYXAuaHl1bmRhaS5odS8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1lZ3llYi1yZW5kZXp2ZW55ZWstZXZjc2FsYWRpbmFwLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyLTE5NDB4NTAwLTEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUtZWd5ZWItcmVuZGV6dmVueWVrLWV2Y3NhbGFkaW5hcC12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lci0xOTQweDUwMC0xLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto

Bekapcsolták a 9. kamerát a Teslákban

A Tesla Autopilot kapcsán gyakori kritika volt, hogy elégtelen a sofőrök felügyeltére kitalált 3 pontos biztonsági rendszer, amely az öv becsatolását, a vezetőülés súlyérzékelőjét, és a kormányra kifejtett erőt is figyeli. Ha a Model 3-ban, Y-ban és az új S-ben és X-ben is van egy kilencedik, az utasteret figyelő kamera, akkor ezt miért nem használják semmire? – hangzott a kérdés.

Nos, mostantól használják, úgyhogy innentől kezdve lehet a személyiségi jogok miatt sírni.

Figyeli, hogy figyelsz-e

Ha egy Tesla balesetet szenved, azonnal felmerül, hogy az Autopilot volt a hibás, ha pedig kiderül, hogy mégis az ember volt a felelős, gyakori az a vélemény, hogy többet kellene tennie a gyártónak a sofőrök monitorozása területén. Ezen az oldalon már sokszor leírtuk, hogy mi erről a véleményünk, röviden, a Tesla rendszere így is megfelelően jelez – talán egyértelműbben, hangosabban, agresszívebben, mint bármi más -, a probléma inkább azokkal van, akik szándékosan akarják kijátszani a beépített védelmet.

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

A vállalat most úgy döntött a kritikákra válaszul aktiválja az autók kilencedik kameráját, ami a visszapillantó tükör tetejébe van építve, és az utasteret figyeli. Eredetileg ezt arra szánták, hogy ha az autót egyszer majd valaki robotaxinak használja, a fizető utasok ne tudjanak következmények nélkül kárt okozni az utastérben, de az is felmerült már, hogy a Sentry Mode, azaz a betörésvédelem része lehetne a képrögzítő. A régóta követelt újítás bevezetését minden korábbi hangos kritikus most elismeréssel nyugtázta.

A kamerát már eddig is használták az FSD Beta program keretin belül a sofőrök megfigyelésére – aki felelőtlenül használta a rendszert, azt kizárták a tesztelők köréből, és elvették a hozzáférését. A legfrissebb, 2021.4.15.11-es szoftverfrissítés most aktiválja ezt a mezei Autopilot felhasználóinak is, de a cég tájékoztatása szerint a felvétel nem hagyja el az autót (ha csak kifejezetten nem járulunk hozzá a menüben), tehát a kocsi fedélzeti szoftvere értékeli ki, mennyire figyeltünk az útra.

A többi biztonsági intézkedés is aktív marad, legalábbis egyelőre nincsen róla még csak pletyka szintű hír sem, hogy kikapcsolnák azokat, így a rendszer továbbra is megköveteli, hogy be legyen kapcsolva  a biztonsági öv, legyen induláskor egy felnőtt embernyi súly a vezetőülésben, és időnként noszogatni fog, hogy fogjuk meg a kormányt.

A fenti képen egyébként egy új, radar nélküli Tesla Model Y tulajdonosa kapta meg a frissítést és egy későbbi beszámolója szerint jól működik az új Tesla Vision kiadás. A várakozásoknak megfelelően az Autopilot jelenleg 75 mérföldes legnagyobb sebesség mellett használható, és a Summon, illetve a sávelhagyás figyelő átmenetileg ki van kapcsolva. Érdekes részlet azonban, hogy az Autopilot csak az automatikus fényszórók engedélyezése esetén hajlandó működni, és nem lehet 3-asnál kisebbre venni a követési távolságot. Ez utóbbi valószínűleg szintén az átmeneti óvatosság részeként került bevezetésre.

Hivatalos: itt a radar kivezetésének menetrendje a Teslánál

 

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.