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
auto

Most már új, nagyobb akkuval jönnek a Teslák Európába

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

Eddig csak tippeltük, most már itt van a megerősítés is: új CATL és LG cellákkal érkeznek a Model 3 és Y típusok Európába.

Sok kicsi

A Tesla Model 3 SR+ variánsába most már az egész világon LFP, azaz lítium vas-foszfát akku kerül, mégpedig egy bruttó 55 kWh kapacitású, amiből TeslaMaster mérései szerint 52.8 kWh áll a sofőr rendelkezésére. Az autó hivatalos WLTP hatótávja 448 km, de a legutóbbi autópályás és országutas, 500 km-es ágyúgolyó futamon minket kísérő kis akkus Tesla 15,5 kWh/100 km fogyasztást mért, ami 340 kilométeres hatósugarat jelent.

Nagyobb akku érkezik a legolcsóbb Teslákba?

Arról már korábban beszámoltunk, hogy a jelenleg csak Kínában kapható Model Y SR egy ennél picivel nagyobb, bruttó 60 kWh-s aksit kapott, és éltünk a gyanúperrel, hogy a vállalat nem fog két külön pakkot gyártani és készletezni a kis akkus autókhoz, így ez előbb-utóbb leváltja a Model 3 jelenlegi pakkját is. Nos erre nem is kellett sokat várni, ugyanis egy német vásárló friss regisztrációs adatokat kapott az autójához, ami két figyelemreméltó változást mutat:

Az eddigi E6CR akkumulátor kód helyett E6LR szerepel benne, a hatótáv pedig 448 km helyett 491 km lett.

A változást a driveteslacanada.ca szúrta ki a német tff fórum alapján. Nem bíztatnánk azonban túlzottan azokat, akik mostanában veszik át az autójukat itthon. A német rendelés már októberi gyártású, és az alvázszáma a 383.xxx, míg a hozzánk nemrég befutott autók még szeptemberiek és 350.xxx a számsor. Akinek a fenti hír hallatán kedve támad Model 3 SR+ rendelnie az viszont iparkodjon, mert a Tesla legutóbbi áremelési hulláma egyelőre még elkerülte hazánkat, de ami késik, az biztosan nem múlik!

Még nagyobb

A másik változás a Model 3 Long Range (és feltehetően a Model Y Long Range) változatait érinti. Itt is már régóta tudjuk, hogy a kínai Teslákba pakolt NCA kémiájú LG cellák is egy magasabb, 4,6 helyett 5,0 Ah kapacitásúra váltanak, és így már pariban lesznek a Giga Nevada 2170L jelzésű celláival. A mostanában hozzánk érkező nagy akkus 3 és Y  azonban még a kifutó szerényebb kapacitású LG akkuval van szerelve, ami bruttó 77, nettó 70,5 kWh kapacitású és – a Model 3 esetén – 614 km a WLTP hatótávja.  Itt azonban szokatlanul nagy, 6,5 kWh-s ráhagyás van a bruttó/nettó kapacitás között, ezért az az érzésünk, hogy a Tesla majd még utólag ebből kicsit enged. Remélhetőleg a régebbi LG pakk töltési teljesítménye is javul majd valamit, mert bár nem rossz, de nem éri el a nevadai cellákkal szerelt változatét.

Most viszont valószínűleg már kikoptak a régebbi LG cellák a készletekből, mert egy másik újdonsült német Tesla tulajdonos Long Range 3-asa az új E5LD akkukóddal érkezett, ami az új 5,0 Ah-s cellát és a 82 kWh bruttó akkukapacitást jelenti.

Hogy itt mennyit növekedik a hatótáv, azt még nem tudjuk, de az interneten sokáig semmi nem marad titokban.

Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.