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
auto
2024. 04. 20. szombat

Nem sikerült jól a Tesla legújabb szoftvere

elektromos autó

FRISSÍTÉS: Cikkünk alján most már megtalálható a probléma forrásának leírása.

A Tesla FSD Beta tesztprogramjának keretében pár hetente adnak ki újabb és újabb verziókat, javítják a jelentett hibákat, fejlesztik az autók önvezető képességét. A legújabb verzió a 10.3 azonban nem sikerült valami jól, alig 1 napot élt, vissza is vonták a flottától.

Már jön is a 10.3.1.

Elon Musk ajándékot vitt Mátyás királynak…

Mostanában, amikor 2-3 hetente péntek éjjel kijön az FSD Beta legújabb kiadása, már nem csak a résztvevők izgulnak, hogy milyen újítás jött, mit tud már az autó amit korábban nem. Amióta a Tesla bevezette a Safety Score rendszert, aki szeretne beszállni a programba, annak vezetési stílusát, odafigyelését, megbízhatóságát minősíti autója, és 1-100-ig kap egy pontszámot.

Első körben a 100%-os sofőrök kerülhettek be a tesztelők közé, de most már 99-es pontszámmal is érkezik a szoftver, később pedig tovább bővül a kör. Ahogy egyre megbízhatóbb az autó rendszere, úgy mernek egyre könnyelműbb sofőröket is bevonni a tesztelésbe. A 10.3-as verzió eleve kis késéssel indult, mivel pénteken még egy belső ellenőrzés hibát talált a lámpás kereszteződéseknél végrehajtott balos kanyaroknál, ezért csak késve, vasárnap érkezett meg a szoftver. Ezt most már nem csak a jelenlegi felhasználók, de a 99-es pontszámú sofőrök is megkapták.

Csakhogy nemsokkal később elkezdtek befutni a jelentések, páran gyakori, és indokolatlan ütközés figyelmeztetésre hivatkozta, másoknál triviálisabb gondok voltak, mint például a Sentry Mode aktiválását követően nem indult el az FSD, vagy rossz számcímet írt ki a Spotify. Így a Tesla csakhamar úgy döntött visszavonja a szoftvert és eltávolítja azoktól akik már megkapták. Ez a felhasználók beavatkozása nélkül, automatikusan történt meg. Musk annyit osztott meg az eset kapcsán, hogy a házon belüli tesztelés során nem tudnak minden létező szcenáriót és hardver konfigurációt letesztelni, ezét fordulhatnak elő ilyen esetek, és ezért tesztelnek nyilvánosan.

Sokáig azonban nem kellett várni a javításra, 21 órával később a cég vezetője újabb Tweetben tudatta, már kint is van a 10.3.1.

Számos újdonság

A Redditen megosztott hivatalos lista szerint a 10.3-as verzió egyébként számos újdonságot tartogat.

Forrás: RealPokePOP, Reddit

A sofőr ezentúl beállíthatja hogyan viselkedjen az autó ha csak lassítania kell a kereszteződésénél, sárga jelzéseknél, amikor visszasorol a belső sávból, vagy, hogy milyen követési távolságot akar tartani. Az autó szükség esetén az üres szembejövő sávot is tudja használni, hogy kikerüljön valamit ami teljesen elzárja a mi haladási irányunkat, és bátrabban be tud csorogni a kereszteződésekbe, hogy meggyőződjön a biztonságos továbbhaladásról.

A számítógép 20-25%-kal gyorsabban elemzi majd ki egy másik mozgó tárgy sebességét, irányát, és 25 ezer tréning videóval okosították a féklámpa és irányjelző felismerést. Egy régi problémán, az álló tárgyak felismerésén is javítottak mintegy 6 ezer videoklip segítségével. A Teslák mostantól dinamikusabban sorolnak be az autópálya forgalmába, kevesebb lesz a fantomfékezés, és a telizöldön is magabiztosabban kanyarodik majd a kocsi.

FRISSÍTÉS: Idő közben kiderült, valóban azoknak volt igazuk akik a Sentry Mode, vagy az autó alvó állapota körül sejtették a hibát. Musk megerősítette, hogy az új szoftver nemvárt problémákat okozott ha az autó parkolás közben energiatakarékos üzemmódba kapcsolt. Ennek célja, hogy amikor az autó hosszabb időre leáll, minimalizálja az online rendszerek fogyasztását, de mivel az ő belső teszt flottájuk non-stop úton van, így nagyon ritkán használják ezt, és nem tesztelték vele.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.