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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

10 milliárd svéd koronát, átszámítva több mint 338 milliárd forintot fordít torslandai autógyárának átalakítására a Volvo az elkövetkezendő években, ahol a gyártósorokat a vállalat következő generációs elektromos autóinak sorozatgyártására készítik fel költséghatékonyabb és fenntarthatóbb gyártóberendezésekkel.

Az egyik legjelentősebb és legizgalmasabb változás, amely a beruházási csomag keretein belül megvalósul, az az alumínium platformelemek hatalmas prés-öntő gépekkel egy darabban való legyártása, követve a Tesla példáját. Ez az eljárás számtalan előnnyel rendelkezik, többek között csökkenti a jármű tömegét, ami javítja az autó energiahatékonyságát és ezáltal az autó elektromos hatótávját.

Forrás: Volvo

Azt is lehetővé teszi a Volvo tervezői számára, hogy optimálisan használják ki a rendelkezésre álló helyet az utastérben és a csomagtérben, növelve az autó általános sokoldalúságát. Csökken továbbá a gyártás bonyolultsága, hiszen egyetlen darabban készül el az, ami korábban százban, ez pedig költségmegtakarítást eredményez az anyagfelhasználás és a logisztika tekintetében, csökkentve a teljes környezeti lábnyomot a gyártási és ellátási lánc hálózataiban. Az alumínium prés-öntés 2025-ben, a Volvo Cars vadonatúj elektromos padlólemezével indul el.

Forrás: Volvo

A beruházás részeként korszerűsítik a festőműhelyet, aminek eredményeképp csökken az energiafogyasztás és károsanyag-kibocsátás. Lesz egy új akkumulátor-összeszerelő üzem, ahol akkumulátorcellákat és modulokat építenek be az autó padlószerkezetébe, az autók összeszerelő sorát pedig az elektromos autók gyártásához szükséges folyamatokkal bővítik. A logisztikai területeket is felújítják, javítva az anyagáramlást és optimalizálva az áruk és alkatrészek gyárba szállítását. A vállalat emellett az üzem körüli létesítményekbe is befektet, például az öltözőkbe és irodákba, amellyel tovább javítják az alkalmazottak munkakörnyezetét.

„Ezekkel a beruházásokkal fontos lépést teszünk a teljesen elektromos jövőnk felé, és a még fejlettebb és jobb elektromos Volvókra készülünk” – mondta Håkan Samuelsson, vezérigazgató. „A Torslanda a legnagyobb üzemünk, amely döntő szerepet fog játszani a folyamatban lévő átalakulásunkban, amivel 2030-ra tisztán elektromos autógyártóvá válunk.”

Az új generációs elektromos autókkal a Volvo nagyobb hatótávot, gyorsabb töltést, és alacsonyabb árat szeretne kínálni vásárlóinak, valamint új mérföldkövet elérni az autóipari biztonságban és fenntarthatóságban.

Forrás: Volvo

A Volvo Cars néhány nappal ezelőtt egy másik bejelentést is tett az elektromobilitás területén: a svéd Northvolttal közösen 2023-ban egy új akkumulátorgyártó létesítmény építésébe kezd Torslanda mellett, ahol várhatóan 2025-ben indul a termelés, és évente akár 50 GWh akkucella gyártására lesz kapacitás. A gyár 3000 alkalmazottnak ad majd munkát, és kifejezetten a Volvo és Polestar modellek számára állítanak elő akkucellákat.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.