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
auto
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

10 milliárd svéd koronát, átszámítva több mint 338 milliárd forintot fordít torslandai autógyárának átalakítására a Volvo az elkövetkezendő években, ahol a gyártósorokat a vállalat következő generációs elektromos autóinak sorozatgyártására készítik fel költséghatékonyabb és fenntarthatóbb gyártóberendezésekkel.

Az egyik legjelentősebb és legizgalmasabb változás, amely a beruházási csomag keretein belül megvalósul, az az alumínium platformelemek hatalmas prés-öntő gépekkel egy darabban való legyártása, követve a Tesla példáját. Ez az eljárás számtalan előnnyel rendelkezik, többek között csökkenti a jármű tömegét, ami javítja az autó energiahatékonyságát és ezáltal az autó elektromos hatótávját.

Forrás: Volvo

Azt is lehetővé teszi a Volvo tervezői számára, hogy optimálisan használják ki a rendelkezésre álló helyet az utastérben és a csomagtérben, növelve az autó általános sokoldalúságát. Csökken továbbá a gyártás bonyolultsága, hiszen egyetlen darabban készül el az, ami korábban százban, ez pedig költségmegtakarítást eredményez az anyagfelhasználás és a logisztika tekintetében, csökkentve a teljes környezeti lábnyomot a gyártási és ellátási lánc hálózataiban. Az alumínium prés-öntés 2025-ben, a Volvo Cars vadonatúj elektromos padlólemezével indul el.

Forrás: Volvo

A beruházás részeként korszerűsítik a festőműhelyet, aminek eredményeképp csökken az energiafogyasztás és károsanyag-kibocsátás. Lesz egy új akkumulátor-összeszerelő üzem, ahol akkumulátorcellákat és modulokat építenek be az autó padlószerkezetébe, az autók összeszerelő sorát pedig az elektromos autók gyártásához szükséges folyamatokkal bővítik. A logisztikai területeket is felújítják, javítva az anyagáramlást és optimalizálva az áruk és alkatrészek gyárba szállítását. A vállalat emellett az üzem körüli létesítményekbe is befektet, például az öltözőkbe és irodákba, amellyel tovább javítják az alkalmazottak munkakörnyezetét.

„Ezekkel a beruházásokkal fontos lépést teszünk a teljesen elektromos jövőnk felé, és a még fejlettebb és jobb elektromos Volvókra készülünk” – mondta Håkan Samuelsson, vezérigazgató. „A Torslanda a legnagyobb üzemünk, amely döntő szerepet fog játszani a folyamatban lévő átalakulásunkban, amivel 2030-ra tisztán elektromos autógyártóvá válunk.”

Az új generációs elektromos autókkal a Volvo nagyobb hatótávot, gyorsabb töltést, és alacsonyabb árat szeretne kínálni vásárlóinak, valamint új mérföldkövet elérni az autóipari biztonságban és fenntarthatóságban.

Forrás: Volvo

A Volvo Cars néhány nappal ezelőtt egy másik bejelentést is tett az elektromobilitás területén: a svéd Northvolttal közösen 2023-ban egy új akkumulátorgyártó létesítmény építésébe kezd Torslanda mellett, ahol várhatóan 2025-ben indul a termelés, és évente akár 50 GWh akkucella gyártására lesz kapacitás. A gyár 3000 alkalmazottnak ad majd munkát, és kifejezetten a Volvo és Polestar modellek számára állítanak elő akkucellákat.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.