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 Nem, nem 18+-os tartalmat osztunk meg, csak egy angolszász kifejezést kölcsönöztünk a címnek. Az elmúlt napokban a Tesla amerikai és kínai részlege is megosztott pár érdekes videót a gyáraik belsejéből, amelyekben betekinthetünk a színfalak mögé, és megmutatják, hogyan készül a Model Y. Már Kínában is pocsék a Tesla? A marketingvideók publikálása nyilván nem véletlen, hiszen nemrég súlyos vádak érték a kínai leányvállalatot, miszerint a sanghaji gyárban elavult manuális módszerekkel dolgoznak, nem is igaz, hogy annyira high-tech ez a cég, mint mondják. Most először újságírókat is beengedtek a gyárba, hogy beszámoljanak a valós állapotokról. This slideshow requires JavaScript. A hozzám hasonló kockák, biztosan élvezni fogják az alábbi fremonti képsorokat, ahol megnézhetjük, hogyan is gyártják azzal a bizonyos 6000 tonnás prés-öntő géppel egyetlen darabból a Model Y hátsó részét. Hamarosan az autó eleje is ezzel a módszerrel készül majd. World’s biggest die casting machine pic.twitter.com/MegnFPKQfh — Tesla (@Tesla) February 5, 2021 A következő videóban pedig a kínai gyárba látogatunk el, és végignézhetjük, ahogy robotok tucatjai építik az autókat. Giga Shanghai is becoming a production powerhouse. Watch mega castings for Model Y coming out of 6k-ton Giga presses. The whole process is fully automated, including quality check. Pretty mind blowing to say the least. pic.twitter.com/PBMUpDjnD8 — Ray (@ray4tesla) February 2, 2021 Ez a videó még részletesebben bemutatja a gyár életét: https://www.youtube.com/watch?v=d-soN22Ky5o Utolsó videónkban a Model Y vázára szerelt kamerával utazhatunk végig a karosszéria-műhely állomásain. See how Tesla Model Y is being built through the body shop.–#Tesla #TeslaModelY Reference: @Tesla pic.twitter.com/Smah9HzKjU — Torque News (@torquenewsauto) February 5, 2021 Helyi médiajelentések szerint egyébként már el is érték a napi 700 Model Y gyártási ütemet Sanghajban, azaz gyakorlatilag annyi Y készül, mint Model 3. Ezt azért én fenntartásokkal kezelném, mert inkább félreértés lehet az alapja. Amennyire tudjuk, jelenleg még csak 1 műszak dolgozik a Model Y gyártásán, de nem kizárt, hogy a géppark már megérkezett a teljes kapacitáshoz. 2 hónap alatt képtelenség nulláról évi 250 ezres gyártási ütemre ugrani. MIC MY UPDATE: Chinese media PC Auto reports Giga Shanghai currently makes 700 Model Ys per day. pic.twitter.com/PAh0Ig2EzN — Ray (@ray4tesla) February 5, 2021 Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!