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
auto
2024. 09. 08. vasárnap

Huszonkilenc darab tisztán elektromos meghajtású Volvo FL Electric és Volvo FE Electric típusú tehergépjárművet rendelt a Posten Norge, Norvégia postaszolgálata a csomagelosztó flottájának dekarbonizációs küldetéséhez. A Posten Norge szóvivője elmondta, hogy szeretnék mielőbb munkába állítani a két-, és háromtengelyes zéró kibocsátású teherautókat, melyek országszerte szállítanak majd, a déli Kristianslandtól kezdve az északi Tromsø városáig.

Volvo lett az első sorozatgyártású elektromos teherautó Magyarországon

A posta korábban már rendelt három elektromos teherautót a svéd gyártótól, így összesen 32 jármű leszállítására kerül majd sor 2022 folyamán, továbbá 13 biogáz üzemű teherautó is szolgálatba áll a flottában.

Ez a legnagyobb egyszeri rendelés, amit a Volvo Trucks eddig Norvégiából kapott, de európai szinten is kiemelkedőnek számít. A legnagyobb megrendelés a Volvo Trucks elektromos autóira tavaly októberben érkezett a dán DFDS logisztikai vállalat jóvoltából, amely 100 darab FM Electric típusú teherautót vásárolt – ezt nem sokkal később egy másik, 25 darabos rendelés követte. Múlt hónapban a német Ferronordic GmbH is rendelt 32 elektromos teherautót, de ebből csak 11-et gyárt a Volvo, a többi a Renault Trucks terméke.

A norvég posta egyébként többféle elektromos csomagszállító járművet is kipróbált már: tavaly februárban egy 26 tonnás MAN eTGM típusú állt munkába Oslóban, ami akkor a legnagyobb villanyautó volt a flottában. 2021 őszén egy Scania gyártmányú teherautó tesztelését is megkezdték Norvégia északi részén.

Leválthat egy elektromos teherautó egy dízelt a sarkkörön túl?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.