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
auto
2024. 04. 27. szombat

Villanyautó lesz az ikonikus homokfutó

elektromos autó

Elektromos hajtással tér vissza az eredeti és hamisítatlan strandjáró, a Meyers Manx, amelyet még az 1960-as évek elején tervezett Bruce F. Meyers a Volkswagen Bogár alapján. Habár az ikonikus autómodell megálmodója 2021-ben elhunyt, az örökség tovább él, és a vállalat vezetősége úgy döntött, eljött az ideje a megújulásnak. A kaliforniai Monterey Car Week autókiállításon mutatkozott be élőben először a Meyers Manx 2.0 Electric, amely nem csak külsőleg alakult át, de a hajtásláncát is zéró emissziósra cserélte.

Nem ez az első alkalom, hogy a homokfutó elektromosként mutatkozik be: 2014-ben már építettek belőle egy villanymotoros prototípust, valamint a Volkswagen ID. Buggy-t is ez a klasszikus ihlette, ám ezek nem kerültek gyártásba. A legújabb verzióval viszont ez a terv, és a csapat most 50 bétatesztelőt keres a fejlesztéshez, akik 2023-ban kapnák meg az autót egy évre.

Nem megy gyártásba a Volkswagen elektromos élményautója

Ami a hajtásláncot illeti, semmi sem végleges még, de várhatóan 20 és 40 kWh-s akkuval készül majd a jármű az Egyesült Államokban, a hatótáv pedig 240 és 480 km körül fog alakulni. A hajtás hátsókerekes lesz, de a hátsó tengelyen két villanymotort is felszerelnek a fejlesztők, melyek együttes teljesítménye és nyomatéka közel 200 lóerő és 315 Nm lesz. A töltéshez 60 kW-os opciót lehet majd választani, de azt egyelőre nem tudni, hogy alapfelszereltségként mekkora töltési teljesítményt tud majd a jármű, és egyelőre a vételárát sem tették közzé.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.