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
auto
2024. 04. 20. szombat

Elektromos rendőrautót fog gyártani a Chevrolet

elektromos autó

A Chevrolet egy hónappal ezelőtt mutatta be legújabb villanyautóját, a Blazer EV-t, és mint beszámoltunk róla, az Ultium padlólemezre épített, eleve elektromosnak tervezett modell többféle hajtáslánccal is piacra kerül az Egyesült Államokban. Ám ami még ennél is izgalmasabb, az az, hogy a General Motorshoz tartozó márka dolgozói egy speciális, rendőri felhasználásra tervezett verziót is készítenek – immár több mint 60 éve foglalkozik rendőrségi igényekre szabott autók gyártásával a Chevrolet, de ez lesz a legelső tisztán elektromos meghajtású.

Az elektromos rendőrautók egyre népszerűbbé válnak Amerikában, de eddig jellemzően a Tesla modelljeire esett a választás – ezen az egyeduralmon némelyest valószínűleg a Ford Mustang Mach-E és az F-150 Lightning tud enyhíteni, amelyből szintén mutattak már be rendőrségi használatra tervezett verziót, ám most a GM is beszáll ebbe a versenybe. A kifejezetten a rendőröknek megalkotott járművek nagyot lendíthetnek a zéró emissziós bűnüldözés terjedésén.

A Blazer EV PPV a az SS típusjelzésű változat alapján készül, ami azt jelenti, hogy összkerekes hajtáslánccal, 557 lóerővel és 879 Nm nyomatékkal kerül a rendőrség garázsába, a WOW (Wide Open Watts) mód bekapcsolásával pedig 4 másodperc alatt is lefuthatja a 0-96 km/h-s sprintet. A hatótávolság 465 km körül alakul majd, ám ezek az adatok nem véglegesek, inkább amolyan célértékek a 2024-es megjelenéshez.

A rendőrségi Blazer EV-t csúszólemezzel, rendőrségi minősítésű gumikkal, acél felnikkel, és vészhelyzeti felszerelésekkel látják el. Vontatni is tud majd, ami hasznos lesz majd a radaros utánfutót igénylő feladatoknál, illetve biciklitartó is felszerelhető a hátuljára.

Az utastér jellegzetességei közé tartoznak a standardként programozatlan gombok a kormánykeréken, amelyekre a kommunikációs csatornákat és vészhelyzeti funkciókat allokálhatják a rendőrök. A jármű nagyobb csomagteret kínál, mint a bárki által megvásárolható SS változat, ugyanis kivették az álpadlót, hogy jusson elég hely az ide szerelt szekrényeknek. Az alapfelszereltség része a hátsó kameratükör, amely jól jön egy olyan autónál, ahol a fogolyelválasztó, felszerelések, és fegyvertartó állványok takarják a kilátást hátrafelé.

„A Blazer EV PPV fejlesztése során számos bűnüldöző szervezettel beszéltünk az Egyesült Államokban és Kanadában, hogy megtudjuk, hogyan szolgálja őket a legjobban a teljesen elektromos rendőrautó, és eszerint alkottuk meg a járművet” – mondta Ed Peper, a GM Fleet amerikai alelnöke. „Erős az érdeklődés, és úgy gondoljuk, hogy lehetősége van javítani azon, ahogyan a rendőrök dolgoznak az autóikkal. A Chevrolet Blazer EV PPV-t úgy tervezték, hogy megfeleljen vagy túl is szárnyalja az országosan elismert Michigani Állami Rendőrség éves járműtesztjének követelményeit.”

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.